لوح تقدیر از کودکانی که از دیدار ملکه ویکتوریا سرپیچی کردند در دوبلین رونمایی شد – ایریش تایمز



در سال 1900، یک سال قبل از مرگ، ملکه ویکتوریا از دوبلین بازدید کرد و بحث های شدیدی را در ایرلند برانگیخت.

فیلم های خبری در آن زمان نشان می داد که هزاران نفر برای دیدار با پادشاه بیمار بریتانیا که به مدت 53 سال بر تاج و تخت بود، جمع شده بودند.

روزنامه ایرلندی تایمز که در آن زمان یک روزنامه آشکارا اتحادیه گرایانه در آن زمان بود، با نفس نفس زدن گزارش داد: «اعظم رحمان، ملکه دیروز صبح در کینگستاون فرود آمد و در میان صحنه هایی از شور و شوق باشکوه و در حضور خیل عظیمی از رعایای ایرلندی خود به دوبلین رفت. .

همه از پذیرایی از ملکه ویکتوریا راضی نبودند. دیدار او باعث مخالفت ایرلند ناسیونالیست شد – به ویژه مود گوسن، الهه آینده شاعر WB Yeats و همسر رهبر اعدام شده خیزش عید پاک، سرگرد جان مک براید.

او و سایر زنان در Inghinidhe na hÉireann، پیشرو Cumann na mBan، یک برنامه میهن پرستی کودکان را برای کودکان متقاعد کننده ناسیونالیستی ترتیب دادند. این اتفاق در پارک کلونتورک، درامکوندرا در 1 ژوئیه 1900 رخ داد.

بر اساس گزارش های معاصر، 35000 کودک در این مراسم شرکت کردند. گون شاد آن را با 5000 کودکی که برای ملاقات ملکه ویکتوریا آمده بودند مقایسه کرد – او ادعا کرد که “و بیشتر آنها متعلق به یتیم خانه ها و کارگاه ها بودند”.

اکنون پس از گذشت بیش از 100 سال از وقوع این رویداد، شورای شهر دوبلین میزبان رویداد پیک نیک در پارک به مناسبت رونمایی از لوح یادبود میهن پرستانه کودکان خواهد بود. رویداد Picnic in the Park از ساعت 13 تا 3 بعد از ظهر با رونمایی از این پلاک در ساعت 14 در پارک کلونتورک، درامکوندرا برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید