زن خانه‌داری که از حساب بانکی‌اش برای کلاهبرداری آنلاین توسط سرباز آمریکایی با نیت‌های عاشقانه استفاده شده بود، از زندان اجتناب کرد – ایرش تایمز



یک “زن خانه دار 52 ساله آسیب پذیر” که از حساب بانکی اش در کلاهبرداری آنلاین توسط مردی که گمان می رود یک سرباز آمریکایی با نیات عاشقانه استفاده می شود، از مجازات زندان به دلیل پولشویی اجتناب کرده است.

Mary O'Sullivan، از Ballymakealy Grove، Celbridge، Co Kildare، در حالی که ازدواج خودش در حال از هم پاشیدن بود، شروع به برقراری ارتباط آنلاین با مرد از طریق رسانه های اجتماعی کرد.

این مرد از اوسالیوان خواست تا یک حساب بانکی ایجاد کند که پس از آن برای انتقال درآمدهای حاصل از کلاهبرداری 65000 یورویی ارسال فاکتور توسط مجرمان استفاده شد. اوسالیوان به گاردای گفت که به آن مرد اعتماد دارد و باور نمی کند چیز مشکوکی وجود داشته باشد.

دادگاه شنید که اوسالیوان فردی آسیب پذیر بود که در بررسی عواقب اعمال خود مشکل داشت و می توانست در زمانی که از نظر عاطفی آسیب پذیر بود از او سوء استفاده کند.

یک تاجر اهل بریتانیا که قربانی یک کلاهبرداری حمل و نقل فاکتور شده بود، بیانیه تأثیر قربانی را به دادگاه ارائه کرده است که در آن توضیح داده شده است که چگونه بیش از 65000 یورو از دست داده است.

گاردای به دادگاه گفت که هیچ یک از این پول ها بازیابی نشد اما برخی از دارایی ها در نیجریه توقیف شد.

اوسالیوان در 8 آوریل 2019 در دادگاه تاج و تخت دوبلین به دلیل بی‌احتیاطی به پولشویی اعتراف کرد. او سابقه محکومیت قبلی ندارد.

قاضی مارتین نولان در روز جمعه با صدور حکمی گفت که مجرمان حساب قربانی را هک کردند و او را به پرداخت پول به حساب بانک O'Sullivan در ایرلند وادار کردند که سپس منحل شد.

وی خاطرنشان کرد: این زن تاجر 65 هزار یورو ضرر کرده و باید به شرکت نیز پرداخت کند که هرگز این پول را دریافت نکرد، بنابراین نزدیک به 100 هزار یورو از اقدامات اشخاص ثالث متضرر شد.

او گفت که اوسالیوان با شخصی در اینترنت آشنا شد و به همکاری وادار شد.

او گفت که او دارای آسیب پذیری های خاص و سطح پایینی از گناه است. او گفت که او واقعاً نمی‌داند که کلاهبرداری در حال انجام است. او گفت که او بی پروا عمل کرده است، اما بعید است که دوباره مرتکب جرم شود.

قاضی نولان گفت که زندانی کردن او به دلیل آسیب پذیری اش ناعادلانه خواهد بود و یک حکم دو ساله برای او صادر کرد که به طور کامل آن را به حالت تعلیق درآورد.

O'Sullivan به Gardaí گفت که او پس از درخواست مردی که از طریق رسانه های اجتماعی با او آشنا شده بود، حساب بانکی را باز کرد. او با مردی دوست شد که به او گفت یک سرباز آمریکایی مستقر در نیجریه است. دادگاه شنیده بود که او در آن زمان مشکلات زناشویی داشت.

او گفت که مرد از او پرسید که آیا انتقال 65000 یورو به او را تسهیل می کند و او می تواند 5000 یورو را نگه دارد. پول وارد حساب شد و او فرم انتقال بین المللی را پر کرد، بنابراین 60000 یورو به نیجریه منتقل شد و او سعی کرد 1500 یورو را از طریق Western Union انتقال دهد.

دو برداشت 600 یورویی از حساب خودپرداز و همچنین انتقالات بعدی مبالغ کمتری به درخواست او انجام شد. اوسالیوان گفت که مقداری پول خرج خرید مواد غذایی کرده است.

اوسالیوان به گاردای گفت که مردم را به صورت اسمی در نظر می گیرد و فکر می کند در حال حاضر همه چیز خوب است. او گفت که مرد به او گفت که پول زیادی دارد و پولی را که برایش فرستاده پس خواهد داد. او گفت که به او قول خانه و ماشین داده بود، اما او قصد ترک شوهرش را نداشت.

او گفت که به گفته های او در مورد ارتش اعتماد کرده و پذیرفته است، اما وقتی به یکی از دوستانش اشاره کرد، آن دوست به او گفت که این یک کلاهبرداری است. اوسالیوان گفت که او این موضوع را با آن مرد در میان گذاشته و باور نمی کند که اشتباه باشد.

او گفت تا زمانی که گاردا به او گفته نمی‌دانست که پول به سرقت رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید