زنی 30 ساله که برای دوران کودکی خود حق دریافت کمک هزینه کودک را نداشت – ایرش تایمز



یک زن 30 ساله نتوانسته است دادگاه عالی را متقاعد کند که مستحق دریافت کمک های معوقه کودک برای دوران کودکی خود است.

النا دروتو رومانیایی الاصل که در کودکی به ایرلند نقل مکان کرد، ادعا می‌کند که خانواده‌اش به دلیل نداشتن کمک هزینه کودک از نظر مالی دچار مشکل شده‌اند و مجبور بوده‌اند برای کمک به هزینه‌های خانواده به کار پاره وقت بپردازند، که بر تحصیل او تأثیر منفی گذاشته است.

در حکمی که روز جمعه منتشر شد، خانم قاضی مارگریت بولگر حکم داد که قانون ایرلند مقرر می‌دارد که کمک هزینه کودک محدود به شخصی است که یک کودک واجد شرایط به طور معمول با او زندگی می‌کند و به کودک ارائه نمی‌شود.

قاضی گفت که ادعای خانم دروتو در سال 2022 برای مطالبات معوقه کودک رد شد زیرا او فرد واجد شرایطی برای ادعا نبود. او افزود که این زمینه توسط قانون ایرلند ایجاد و مجاز شده است و با حقوق خانم دروتو در اتحادیه اروپا در تضاد نیست.

خانم جاستیس بولگر گفت که پدر خانم دروتو چندین بار در دوران کودکی اش از کمک هزینه فرزند به خاطر او رد شده است. در ابتدا به این دلیل بود که او مجوز کار نداشت، اما بعداً به او گفته شد که درخواست باید توسط مادرش ارائه شود، که در سال‌های 2007 و 2009 از پرداخت رد شده بود زیرا ادعا می‌شد که ایرلند محل زندگی معمول او نیست.

خانواده در کو کارلو زندگی می کنند اما مادر در سال 2012 آنجا را ترک کرد و به آلمان رفت. قاضی گفت که خانم دروتو گفت که او به زندگی با پدرش ادامه می دهد و از آن زمان با مادرش ارتباطی نداشته است.

در سال 2021، پدرش برای پرداخت کمک های معوقه فرزند درخواست کرد، اما مجدداً رد شد زیرا این درخواست باید توسط مادر انجام می شد. خانم دروتو سپس درخواست داد و از آنجا که او فرد واجد شرایطی برای درخواست نبود، رد شد.

خانم جاستیس بولگر گفت وکلای خانم دروتو استدلال می‌کنند که حکم دادگاه دادگستری اتحادیه اروپا به فرزند یک کارگر مهاجر این حق را می‌دهد که مستقیماً از حق دریافت مزایای خانوادگی مانند مزایای کودک ایرلندی استفاده کند.

قاضی گفت که دادگاه اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته است که شرایط برای ارائه مزایای خانوادگی همچنان موضوع قانون ملی است. او گفت که در اینجا، حقوق خانم دروتو طبق قوانین ایرلند مانند هر کودک دیگری است و ادعای او برای پرداخت معوقه رد شد، زیرا او واجد شرایط برای طرح ادعا نبود.

خانم جاستیس بولگر گفت: «این ربطی به وضعیت او به عنوان فرزند کارگران مهاجر ندارد و این تصمیم تبعیض آمیز بر اساس استفاده والدین او از حق حرکت آزاد نیست و مغایر با قوانین اتحادیه اروپا نیست.»

او درخواست تجدیدنظر علیه وزیر حفاظت اجتماعی و دادستان کل ایرلند را که توسط اندرو فیتزپاتریک اس سی و فرانسیس کایران وکالت داشتند رد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید