تعداد بی خانمان ها به رکورد 14159 افزایش یافت – ایرلندی تایمز



بر اساس آخرین آمار وزارت مسکن، تعداد افراد بی خانمان در این ایالت به بالاترین حد خود یعنی 14159 نفر از جمله 4316 کودک رسیده است.

وضعیت اسفناک کودکان بی خانمان با شروع تعطیلات تابستانی مدارس توسط یکی از خیریه ها “واقعاً دلخراش” توصیف شد و دیگری گفت که سیستم اسکان اضطراری “در نقطه بحرانی” قرار دارد.

رقم کل منتشر شده در روز جمعه هفته 20 تا 26 می را پوشش می دهد و نشان دهنده افزایش 13.8 درصدی تعداد اسکان اضطراری در طول یک سال است. مجموع شامل افراد خشن، کسانی که در پناهگاه های خشونت خانگی هستند یا بیش از 2000 پناهجوی بی خانمان.

گزارش ماهانه این وزارتخانه نشان می دهد که 6436 بزرگسال تنها در اسکان اضطراری هستند که نسبت به ماه می سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

دوبلین که بیشترین جمعیت بی خانمان را دارد، 10291 نفر شامل 3233 کودک در 1464 خانواده در اسکان اضطراری و همچنین 4534 بزرگسال تنها دارد. این افزایش 9160 نفری شامل 2802 کودک در 1295 خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته است.

پت دنیگان، مدیر اجرایی فوکوس ایرلند، گفت: «بی خانمانی دردهای زیادی را برای همه افراد درگیر ایجاد می کند و کودکان بیشترین رنج را متحمل می شوند. واقعاً ناراحت کننده است که وقتی بسیاری از مدارس برای تعطیلات تابستانی تعطیل می شوند، 4316 کودک بدون خانه هستند.

این یک وضعیت وحشتناک است که بدون حمایت مناسب، می تواند عواقب مادام العمر داشته باشد. به عنوان یک جامعه، ما باید اقدامات معناداری انجام دهیم که باعث تغییر شود.

وین استنلی، مدیر اجرایی Simon Communities Ireland، با توجه به افزایش بی خانمان ها، از “احساس سرنوشت سازی” خواست.

شش ماه آینده فرصت مهمی در مبارزه با بی خانمانی است. پیشرفت… حتی رسیدن به نقطه ای که بی خانمانی کوتاه مدت و به سرعت قابل حل باشد، امکان پذیر است.

کاترین کنی، مدیر اجرایی Dublin Simon گفت که سیستم اسکان اضطراری “در نقطه بحران” قرار دارد.

بار دیگر شاهد افزایش غیرقابل اجتناب در تعداد افرادی هستیم که به دنبال اسکان اضطراری در پایتخت خود هستند. همراه با افزایش 54 درصدی افراد بدخواب در پایتخت در 12 ماه گذشته در بهار گذشته، هجوم مداوم افرادی که قادر به خروج از سیستم نیستند در نقطه بحرانی قرار دارد.

“وضعیت فعلی ناپایدار است و نیازمند اقدام فوری و هماهنگ از سوی همه ذینفعان برای کاهش فشار بر سیستم اسکان اضطراری و حمایت از کسانی است که به شدت به مسکن دائمی نیاز دارند.”

دراگ اوبراین، وزیر مسکن گفت که حمایت از بی خانمان ها برای او و دولت “اولویت” است.

ما می دانیم که متأسفانه افرادی وجود خواهند داشت که به دلایلی وارد اسکان اضطراری می شوند. و وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم که آنها تا حد امکان زمان کمتری را در اسکان اضطراری صرف می کنند و مهمتر از آن، انتقال آنها به مسکن ایمن و مطمئن است.

ما به همکاری نزدیک با مقامات محلی و سازمان‌های غیردولتی برای انجام این کار ادامه می‌دهیم و در سه ماهه اول سال جاری، بیش از 800 بزرگسال از طریق ایجاد یک اجاره‌نشین، مسکن اضطراری را ترک کردند، که بیش از 1330 نفر از ورود به محل‌های اضطراری در اولین دوره منع شدند. به عنوان مثال – افزایش 20 درصدی تعداد خروجی ها و افزایش 71.2 درصدی در تعداد پیشگیری های انجام شده در مدت مشابه سال گذشته.

Eoin Broin، سخنگوی مسکن سین فین گفت: «این ارقام ماه به ماه در حال افزایش هستند، اما دولت از ایجاد هرگونه تغییر در طرح مسکن شکست خورده خودداری می‌کند.

این دولت نه اراده و نه سیاستی برای مقابله با بحران رو به افزایش بی خانمانی دارد. چگونه می توانستند؟ آنها عامل این بحران هستند. تنها تغییر دولت و طرح مسکن جدید که پایان دادن به بی خانمانی را از طریق افزایش و تسریع در ارائه مسکن اجتماعی و ارزان قیمت در اولویت قرار می دهد، می تواند به بحران مسکن و بی خانمانی Fianna Fáil و Fine Gaels پایان دهد.

سیان اوکالاگان، سخنگوی مسکن سوسیال دموکرات، گفت، سایمون هریس، دبیر جدید تائوسی «به کارنامه وحشتناک اسلاف خود ادامه می دهد».

او گفت: “به نظر می رسد آنها فاقد ایده هستند و هزاران بی خانمان عواقب آن را می پردازند.” ما باید هر ساله هزاران خانه اجتماعی و مقرون به صرفه بسازیم تا مردم و خانواده ها این شانس را داشته باشند که خانه ای پایدار و طولانی مدت را تضمین کنند.»

دیدگاهتان را بنویسید