به همه افسران ارشد ارتش دستور داده شد که امروز پس از درگیری با کروتی در مقابل رئیس ستاد حاضر شوند – ایریش تایمز



همه پرسنل ارشد نظامی از سراسر کشور برای پاسخ به اختلاف بر سر ادامه خدمت سربازان دارای محکومیت های کیفری جدی امروز برای حضور در مقابل رئیس ستاد دفاع احضار شده اند.

فرماندهان یگان و دستیاران آنها روز پنجشنبه پس از ارائه لیستی از جزئیات توسط نیروی دفاعی به Taoiseach و Tánaiste دستور دریافت کردند. 68 فریم کسانی که محکوم شده اند یا در حال حاضر به دلیل طیف وسیعی از جرایم در برابر دادگاه هستند.

اعتقاد بر این است که برخی از این موارد شامل جرایم جدی، از جمله خشونت خانگی و جنسی است.

منابع می گویند که اکثر پرونده های موجود در لیست مربوط به مواردی است که هنوز توسط دادگاه نهایی نشده است.

قرار است افسران در فرودگاه بالدونل گرد هم آیند تا از سوی رئیس ستاد ژنرال شان کلنسی و سرهنگ ریچارد برنان مدیر خدمات حقوقی دفاعی سخنرانی کنند.

منابع گفتند که هدف از این نشست تکرار سیاست “تحمل صفر” این سازمان برای خشونت، ارعاب و تبعیض، و یادآوری تعهدات قانونی آنها به افسران ارشد در این زمینه، از جمله هنگام برخورد با پرسنل متهم در دادگاه های غیرنظامی بود.

جلسه لحظه آخری در این مورد باعث ایجاد حیرت در افسران شد. منابع گفتند، اما رهبری نظامی احساس کرد که لازم است برای مقابله با جنجالی که پس از صدور حکم در هفته گذشته برای یک سرباز در حال خدمت که یک زن را بیهوش در لیمریک کتک زد، کمک کند.

سرباز کاتال کروتی به دلیل بیهوش کردن ناتاشا اوبراین در یک حمله خیابانی به حبس تعلیقی محکوم شد. در حال حاضر روال آزادی او از خدمت سربازی وجود دارد.

به طور جداگانه، دولت در حال بررسی ارائه یک ابزار قانونی برای اصلاح مقررات نیروی دفاعی و اجازه برکناری کارکنان از وظیفه در صورت متهم شدن به سوء رفتار جدی است.

در حال حاضر هیچ ماده ای برای تعلیق یک عضو در حال حاضر وجود ندارد. این برخلاف An Garda Síochána است، که در آن کمیسیونر این اختیار را دارد که به محض اینکه اعضا تحت بازجویی برای یک تخلف قرار گیرند، آنها را حذف کند.

مقررات مشابه برای نیروهای دفاعی به رهبری این امکان را می‌دهد که پرسنل را در مراحل بسیار زودتر برکنار کند و در صورت لزوم، آنها را در صورت محکومیت برکنار کند.

به گفته سخنگوی Tánaiste که گزارش به روز شده را در عصر چهارشنبه دریافت کرد، 68 پرونده که به دولت تفهیم شده شامل طیفی از تخلفات، “از جمله تخلفات نظم عمومی، رانندگی در حالت مستی، جرایم مرتبط با مواد مخدر، تجاوز فیزیکی و جرایم جنسی” است.

تانایست و وزیر دفاع مایکل مارتین سخنگوی وی گفت: «از زمان تصدی وزارت دفاع در 18 ماه پیش در مورد نیاز به یک تحول فوری فرهنگ در نیروهای دفاعی کاملاً روشن است.

او تاکید می کند که نیروی دفاعی جایی است که هیچ کس به دلیل تجاوز فیزیکی جدی، جرایم جنسی یا خشونت خانگی یا جنسیتی نمی تواند به وظیفه خود ادامه دهد.»

تائوس، سیمون هریس، گفت که سربازانی که در حال حاضر در نیروهای دفاعی خدمت می کنند و به جرم جنایت محکوم شده اند، اکنون باید از کار بیکار شوند.

آقای هریس همچنین گفت که وقتی فردی به جرمی متهم شده و در انتظار محاکمه است، باید بدون پیش داوری از نیروی دفاعی حذف شود.

صبح امروز پس از پایان اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل، از تائوئیس سایمون هریس سوال شد که آیا سربازانی که قبلاً به جرمی محکوم شده بودند اما اخراج نشده بودند، اکنون باید از نیروهای دفاعی اخراج شوند؟

او پاسخ داد: «بله. بله شما باید. من متوجه هستم که فرآیندهایی وجود دارد که باید طی شود، اما فکر نمی‌کنم این یک مفهوم رادیکال باشد که بگوییم اگر محکومیت کیفری دارید، به‌ویژه محکومیت کیفری، همانطور که مقررات برای چیزی که مستحق مجازات حبس است، خواه گذرانده شده باشد یا پس از آن معاف شده باشد. شما نباید در نیروهای دفاعی باشید. این مقررات است. و این آیین نامه باید اجرا شود.

آقای هریس در پاسخ به این سوال که آیا از اینکه دولت تمام اطلاعاتی را که از نیروی دفاعی خواسته بود راضی است یا خیر، گفت: “فکر می کنم ما اطلاعات زیادی دریافت کرده ایم. من اینجا در بروکسل بوده ام بنابراین هنوز این اطلاعات را ندیده ام. Tánaiste آن را دارد. او در حال کار روی این موضوع با بخش خود است. بنابراین بدیهی است که من می خواهم قبل از اینکه بگویم راضی هستم آن اطلاعات را ببینم … اما قطعی است. من هم نگرانم و من فکر می کنم که ما به عنوان یک دولت و یک جامعه حق داریم که نگران باشیم.

وی گفت: تلاش نیروی دفاعی باید “در جهت حل مشکلات باشد، نه انتشار بیانیه های مطبوعاتی”.

یک مشکل فرهنگی بسیار جدی در نیروهای دفاعی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود. و این چیزی است که رهبری باید به نظر برسد.»

آقای هریس ادامه داد: “بیایید هیچ تلاشی برای توضیح چیزها نبینیم، سعی کنیم چیزها را روشن کنیم یا آنها را توضیح دهیم – “شاید Taoiseach فقط نمی فهمد” – من خیلی خوب می فهمم. من به خوبی درک می کنم که تحمل صفر یعنی چه. من می فهمم که چه شکلی است. و من می فهمم که چه چیزی شبیه نیست.»

آقای هریس گفت که قبلاً مقرراتی در نیروی دفاعی وجود دارد که می گوید اگر فردی مجرم شناخته شده و به حبس یا حکم تعلیقی محکوم شده است، باید روند اخراج آغاز شود.

بنابراین اول از همه می خواهم بدانم که آیا همیشه این اتفاق می افتد یا خیر. و اگر دلیلی بوروکراتیک وجود داشته باشد – ما منتظر صدور گواهینامه از یک دادگاه هستیم – من می خواهم بفهمم این در مورد چیست و چگونه می توانیم این روند را بسیار کارآمدتر کنیم.”

«مشکل دوم این است که در کجا اتهام کسی وجود دارد. و من واقعاً فکر می‌کنم وقتی به سازمان‌هایی مانند نیروهای دفاعی، مانند Gardaí، که در آن افراد در موقعیت‌های اعتماد و اقتدار قرار دارند، می‌رسی، فکر می‌کنم یک مورد بسیار قانع‌کننده وجود دارد که افراد بدون پیش‌داوری حذف شوند تا اطمینان حاصل شود که تحمل صفر چیزی است که واقعاً منظور ماست، نه فقط یک شعار. و ما واقعاً این را معنا می کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید