Dessie O'Hare، عضو سابق INLA و آدم ربا محکوم، از زندان آزاد شد – The Irish Times



سابق ارتش آزادیبخش ملی ایرلند عضو شبه نظامی (INLA) و رباینده محکوم، دسی اوهار، بعد از ظهر پنجشنبه از زندان پورتلوایز آزاد شد.

آقای اوهار، ملقب به «روباه مرزی» پس از سال‌ها فرار از قانون در دو طرف مرز در دوران جمهوری‌اش، پس از اعتراف به اتهام دروغ توسط دادگاه کیفری ویژه بدون هیئت منصفه در آوریل 2019 دستگیر شد. زندان

آقای اوهار زمانی که در 9 ژوئن 2015 در راتکول و ساگارت در جنوب دوبلین به حبس کاذب مارتین برن اعتراف کرد به مدت هفت سال زندانی شد. او همچنین اعتراف کرد که در همان تاریخ به جان روش در برج‌های ساگارت حمله کرده و به او آسیب رسانده است.

همچنین از دادگاه خواسته شد که در حین صدور حکم، دو مورد زندانی کردن غیرقانونی همسر و پسر آقای برن را در نظر بگیرد.

در آن زمان، دادگاه شنید که آقای اوهار به گاردای گفت که برای تاجر جیم منسفیلد جونیور کار می‌کرده است که او همراه با دیگران حمله به آقای بیرن را انجام داد. طرف آسیب دیده برای پدر آقای منسفیلد، جیم پدر، تقریبا 20 سال کار می کرد.

آقای O'Hare که در سال 1956 به دنیا آمد و در Keady، Co Armagh بزرگ شد، در سن 16 سالگی به IRA موقت پیوست. در اواخر دهه 1970 او یک ارتباط طولانی با INLA آغاز کرد و در طول سال ها درگیر درگیری های داخلی مختلف در داخل سازمان شبه نظامی جدا شده بود.

در اکتبر 1987، آقای اوهار، دندانپزشک دوبلین، دکتر جان اوگریدی را از خانه اش در کابینتیلی ربود و او را به مدت 23 روز اسیر کرد. آقای اوهار در حالی که دکتر اوگریدی را گروگان گرفته بود، نوک دو انگشت دکتر اوگریدی را برید و در ازای بازگشت دندانپزشک، 1.5 میلیون پوند ایرلندی باج خواست.

دندانپزشک بعداً پس از یک عمل جراحی گاردا در کابرا آزاد شد، اما آقای اوهار فرار کرد.

او بعداً به دادگاه معرفی شد و به دلیل زندانی کردن دروغین و تجاوز به دکتر اوگریدی به 40 سال زندان محکوم شد. او در سال 2006 از زندان Castlerea تحت شرایط توافقنامه جمعه خوب (بلفاست) آزاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید