معلمان جدید برای ماندن در کلاس های درس ایرلند به مدت یک سال انگیزه 2000 یورویی دریافت می کنند – ایریش تایمز



معلمان تازه واجد شرایط در صورتی که در سال تحصیلی آینده نقش تدریس تمام وقت را به عنوان بخشی از تلاش های جدید برای افزایش عرضه افراد حرفه ای در کلاس درس به عهده بگیرند، در تابستان آینده مستحق دریافت تشویقی 2000 یورویی خواهند بود.

مدارس ابتدایی و متوسطه می گویند که به دلایل مختلفی از جمله هزینه اسکان در مناطق شهری و همچنین معلمانی که پست های خارج از کشور یا سایر نقش ها را در بخش خصوصی می گیرند، در تلاش برای یافتن معلمان واجد شرایط هستند.

این طرح تشویقی، که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد، برای تقریباً 2000 معلمی اعمال خواهد شد که در سال جاری دوره کارشناسی ارشد حرفه ای خود را در آموزش (PME) به پایان رسانده اند و در سال تحصیلی 2024/25 نقش تدریس تمام وقت را بر عهده خواهند داشت. .

آنها باید تا پایان سال تحصیلی 2025 قبل از دریافت پرداخت صبر کنند.

هزینه PME – حدود 15000 یورو – و طول دوره صلاحیت دو ساله نیز به عنوان “عوامل فشار” ذکر شده است که برخی از فارغ التحصیلان را از تدریس منصرف می کند.

“این ابتکار نشان دهنده تعهد دولت به سرمایه گذاری مستمر در سیستم آموزشی است و یکی از تعدادی از ابتکارات معرفی شده برای حمایت از جذب معلم است.” وزارت آموزش و پرورش سخنگوی گفت.

«اگرچه اکثر پست‌های آموزشی مجاز پر شده‌اند و میزان استعفا و بازنشستگی با هر معیاری پایین است، این اداره همچنان به همکاری نزدیک با ذینفعان آموزش و پرورش برای توسعه اقدامات نوآورانه بیشتر برای رسیدگی به مسائل مربوط به تامین معلم ادامه می‌دهد. '

این حرکت با استقبال گسترده ای روبرو شد سازمان ملی معلمان ایرلند (INTO)، که به گفته او می تواند به معلمان تازه صلاحیت شده کمک کند تا در خانه بمانند.

جان بویل، دبیر کل INTO گفت: «این یکی از درخواست‌های ما از وزیر برای کمک به تامین معلمان در بخش ابتدایی بود.

ما به اداره فشار می آوریم تا اطمینان حاصل شود که مقدمات این اقدام قبل از پایان ماه ژوئن منتشر می شود تا به معلمان تازه واجد شرایطی که برای کار در ایرلند درخواست می کنند شفافیت داده شود و سعی کنیم آنها را برای ماندن در این کشور متقاعد کنیم.”

آقای بویل گفت که اتحادیه به شدت نگران تامین معلمان است و قصد دارد کمپین خود را برای اطمینان از “هر روز یک معلم کاملاً واجد شرایط برای هر دانش آموز” گسترش دهد.

علیرغم ثبت رکورد 121000 معلم در شورای معلمانمدارس تعداد “بی سابقه” جای خالی را در سال تحصیلی 2023/24 گزارش کرده اند.

بررسی بیش از 1000 مدرسه در اواخر سال گذشته توسط نهادهای مدیریت مدارس نشان داد که بیش از 800 پست آموزشی تکمیل نشده در اولیه کلاس ها.

در نتیجه، مدارس ابتدایی گفتند که مجبور شدند با استخدام مجدد معلمان آموزش ویژه برای پوشش دادن معلمان عادی غایب، کمبود کارکنان را پر کنند و دانش آموزان آسیب پذیر را بدون حمایت رها کنند.

در سطح دوم، اتحادیه معلمان و دبیران گفتند که بسیاری از مدارس به دلیل کمبود کارکنان مجبور به توقف یا محدود کردن دسترسی به موضوعات کلیدی شده اند.

نظرسنجی اتحادیه معلمان ایرلند در اواخر سال گذشته نشان داد که ریاضیات دشوارترین درس برای یافتن معلمان واجد شرایط است و پس از آن، کار با چوب/ساخت و ساز، ایرلندی، زیست شناسی، اقتصاد خانگی و شیمی قرار دارند.

با این حال، وزارت آموزش و پرورش گفت که اکثر پست های آموزشی تحریم شده پر شده اند و میزان استعفا و بازنشستگی “با هر استانداردی پایین” است.

صرف نظر از این، او گفت که به همکاری نزدیک با ذینفعان آموزش ادامه خواهد داد تا “اقدامات ابتکاری بیشتر برای رسیدگی به مسائل تامین معلم” ایجاد شود.

بر اساس طرح جدید، متقاضیان باید درخواست پرداخت تشویقی را تکمیل کنند که در پایان سال تحصیلی آینده پرداخت خواهد شد.

پرداخت تشویقی – مشروط به مالیات – به هر متقاضی که دارای معیارهای واجد شرایط بودن در سال 2025 باشد، پرداخت می شود.

این وزارتخانه گفت که این طرح فقط برای سال تحصیلی 2024/25 در نظر گرفته شده است.

در سال 2022، بیش از 3800 معلم تمام برنامه های آموزش اولیه معلمان را تکمیل کرده اند. با این حال، تنها 58 درصد از آنها برنامه های به اصطلاح PME را تکمیل کرده اند. در نتیجه انتظار می رود بین 1700 تا 2000 معلم از این مشوق بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید