مردی که به دلیل دزدی شهریه دانشجویان خارجی به زندان افتاد – روزنامه ایرلندی تایمز



یک تاجر مکزیکی به دلیل کلاهبرداری از 18 دانشجوی تقریباً 30000 یورویی برای پرداخت هزینه های کالج به 18 ماه زندان و 9 ماه آخر تعلیق محکوم شد.

رائول رامیرز رودریگز، 36 ساله، پس از اعتراف به گناه سال گذشته، روز پنجشنبه توسط قاضی اورلا کرو در دادگاه جنایی محکوم شد.

در اوایل سال جاری، یک قاضی به رامیرز رودریگز فرصت داد تا پول را بازپرداخت کند. به دادگاه گفته شد که مجموعاً 18050 یورو قبلاً ارائه شده است، اما مبلغ معوقه حدود 10900 یورو پرداخت نشده باقی مانده است.

دادگاه شنیده است که دانش آموزان خارجی پول خود را به مبالغی از 1200 تا 3800 یورو به شرکت رامیرز رودریگز Travel Now به عنوان پرداخت هزینه های خود در مدارس مختلف منتقل کرده اند.

قاضی خاطرنشان کرد: کمیسیون این شرکت به عنوان نماینده بین 20 تا 30 درصد خواهد بود. اما رامیرز رودریگز به جای رزرو صندلی، از هزینه‌های کالج برای پرداخت بدهی‌های ایجاد شده در یک رستوران رستوران استفاده کرده بود که در طول همه‌گیری کووید شکست خورد.

قاضی خاطرنشان کرد که بسیاری از دانش آموزان به شدت تحت تأثیر این کلاهبرداری قرار گرفته اند. این دانش‌آموزان مسافت زیادی را طی کرده‌اند تا به اینجا بیایند و این تنها زمانی آشکار شد که متوجه شدند برای یک دوره ثبت نام نکرده‌اند.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که عدم ثبت نام دوره منجر به مشکلاتی در زمینه ویزا و توانایی دانشجویان برای سفر و یافتن کار شده است.

او گفت که شرایط تسکین دهنده این بود که رامیرز رودریکز تا به امروز 18050 یورو به عنوان پشیمان پرداخت کرده بود، با قرار قبلی از مکزیک به ایرلند بازگشته بود، هنگام بازجویی به طور کامل به پلیس اعتراف کرد و اعتراف اولیه خود را به گناه انجام داد.

قاضی دستور داد 18050 یورویی که رامیرز تحویل داده است به نسبت 18 طرف آسیب دیده تقسیم شود.

ماهسون کاراکویون از ترکیه پس از صدور حکم در خارج از دادگاه گفت که فکر نمی کند این حکم به اندازه کافی سختگیرانه باشد. آقای کاراکویون گفت که متوجه شده است که در کالج خود ثبت نام نکرده است و بدون ثبت نام نمی تواند ویزا بگیرد. او 1500 یورو پرداخت کرده بود و وقتی با دفتر Travel Now تماس گرفت، زنی گفت که دیگر پولی باقی نمانده است. او مجبور شد از برادرش وام بگیرد تا مجموعه دیگری از هزینه های کالج و درخواست های ویزا را بپردازد. او گفت که آمدن به ایرلند را به تاخیر انداخته است زیرا ویزای او به ثبت نام او برای یک دوره وابسته است.

او گفت: «من تقریباً دو سال این را تماشا کردم و فکر می‌کنم او باید یک حکم طولانی‌تر می‌گرفت.

ابیگیل آکوستا از مکزیک گفت که “کل مبلغ 1550 یورو” را به رامیرز رودریگز پرداخت تا او را در یک مدرسه زبان انگلیسی ثبت نام کند. با این حال، مانند دیگران، هنگامی که او با مدرسه تماس گرفت، به او گفتند: “من ثبت نام نکرده ام.” او گفت که دو سال پیش پول را پرداخت کرده است و منتظر است ببیند آیا بازپرداخت خواهد شد یا خیر.

همچنین، ماریا فرناندا در خارج از دادگاه گفت که در پایان سال 2020 مبلغ 2000 یورو پرداخت کرده است تا برای تحصیل به ایرلند بیاید. او گفت: “پیش پرداخت کردم اما متوجه شدم ثبت نام نکرده ام.” «من نتوانستم کار کنم چون دوره نداشتم و نمی توانستم ویزا بگیرم. بدون ویزا، نمی‌توانستم شغلی برای پرداخت هزینه دوره دیگر پیدا کنم. خیلی استرس زا بود.”

دیدگاهتان را بنویسید