رای 16 نفر و آموزش مدنی مناسب می تواند نسلی آگاه از نظر سیاسی ایجاد کند


کیر استارمر قول داد که یک دولت کارگر این کار را انجام دهد معرفی رای گیری برای 16 و 17 ساله ها در انتخابات وست مینستر

ریشی سوناک ادعا کرده است با توجه به اینکه جوانان کمتر به محافظه‌کاران رأی می‌دهند، رای 16 تاکتیکی برای حمایت از حزب کارگر در آینده است.

اما تحقیقات انجام شده در کشورهایی که جوانان در آن سنین رای می دهند، نشان می دهد که این اقدام در واقع به نفع مشارکت کلی دموکراتیک در بریتانیا خواهد بود. اگر با درس های مدرسه در مورد شهروندی و مشارکت سیاسی ترکیب شود، حتی قدرتمندتر خواهد بود.


در خبرنامه سیاست انگلستان مشترک شوید

آیا می خواهید پوشش انتخاباتی بیشتری از کارشناسان دانشگاهی گفتگو داشته باشید؟ در هفته‌های آینده، تحلیلی آگاهانه از توسعه کمپین و بررسی واقعیت‌هایی که در حال انجام است به شما ارائه خواهیم کرد. برای جدید، هفتگی ما ثبت نام کنید رای انتخاباتهر جمعه در طول کمپین و بعد از آن تحویل داده می شود.


شکاکان تمایل به نگرانی که جوانان بلوغ لازم برای شرکت در انتخابات را ندارند. با این حال، شواهد مثبت قابل توجهی برای ظرفیت جوانان در این کشورها و مزایای رای 16 ساله وجود دارد.

چندین کشور از جمله اتریش، آرژانتین و مالت سن رای دادن برای انتخابات ملی را به 16 سال کاهش داده اند. برخی از کشورهای دیگر مانند اسکاتلند و ولز در بریتانیا و برخی از ایالت های آلمان به افراد 16 و 17 ساله اجازه می دهند در انتخابات محلی یا منطقه ای رای دهند. تحقیقات در این مکان ها به ما امکان می دهد تا در مورد تأثیر معرفی صداها در 16 سالگی بیشتر بفهمیم.

به خصوص، شواهد نشان می دهد که افراد 16 و 17 ساله مانند گروه‌های سنی بالاتر از انگیزه‌های مشابهی برای مشارکت در سیاست برخوردارند و می‌توانند نامزدهایی را انتخاب کنند که سیاست‌های آنها بیشتر با موقعیت خود نوجوانان مطابقت دارد. جوانی آنها به این معنا نیست که توانایی کمتری دارند تصمیمات سیاسی مستدل.

وجود دارد همچنین شواهد وقتی مدارس آنها اطلاعات سیاسی مرتبط را در اختیار آنها قرار می دهد و به مشارکت آنها در رای دادن کمک می کند، در واقع افراد 16 و 17 ساله بیشتر از 18 تا 24 ساله ها رای می دهند. این می تواند شامل بحث در مورد موضوعات کلیدی و ارائه اطلاعات به جوانان در مورد روند ثبت نام رای دهندگان، اختیارات و وظایف منتخبان و اختلافات سیاسی بین نامزدها و احزاب باشد.

علاوه بر این، اگر بتوان نرخ مشارکت بالایی را در میان نوجوانان 16 و 17 ساله به دست آورد، باید نوید خوبی برای میزان مشارکت در آینده آنها باشد. شواهدی وجود دارد اگر رای دهندگان در یکی از اولین انتخاباتی که در آن واجد شرایط هستند رای دهند، به احتمال زیاد در آینده به این کار ادامه خواهند داد.

آگاه و متعهد

یک راه کلیدی برای تشویق نوجوانان 16 ساله به رای دادن – و قرار دادن آنها در مسیر مشارکت سیاسی مادام العمر – آموزش مدنی است. شواهد و مدارک از انگلستان و در سطح بین المللی نشان داده شده است تاثیر مثبت که آموزش مدنی به خوبی ارائه شده است ممکن است روی دانش آموزان داشته باشد.

به عنوان مثال، الف پژوهش انجام شده در 28 کشور نشان می دهد که بحث در کلاس درس درباره مسائل سیاسی دانش مدنی را افزایش می دهد. متعاقباً، این افزایش دانش مدنی مشارکت سیاسی آینده را محتمل تر می کند.

تحقیقات انجام شده در انگلستان دریافتند که آموزش مدنی منجر به افزایش دانش سیاسی و مشارکت سیاسی می شود. همچنین اعتماد جوانان را نسبت به توانایی خود برای فعالیت در حوزه سیاسی و اعتقاد آنها به ارزش نظام سیاسی و توانایی آنها برای ایجاد تغییر افزایش می دهد.

تحصیلات برای شهروندی انگلستان

آموزش مدنی بود در مدارس متوسطه معرفی شد در انگلستان توسط کارگر در سال 2002. هدف آن کمک به جوانان برای درک مفاهیم سیاسی و تشویق مشارکت مدنی و سیاسی بود. اگرچه آموزش مدنی ذخیره می شود در برنامه درسی ملی توسط دولت های متوالی، واقعاً در حد و اندازه نیست.

در زمان محافظه کاران، این برنامه کاهش یافت و تمرکز آن به تاریخ مشروطه و سواد مالی معطوف شد. تاکید بیشتر بر کار داوطلبانه است. علاوه بر این، آکادمی ها و مدارس آزاد این آزادی را داشتند که از پیروی از برنامه درسی ملی خودداری کنند.

آنچه در حال حاضر مورد نیاز است یک برنامه درسی جامع شهروندی در انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است. باید طوری طراحی شود که نوجوانان 16 و 17 ساله را برای رای دادن و مشارکت با اطمینان در سایر اشکال کنش سیاسی آماده کند.

نوجوانان در کلاس دستان خود را بالا می برند
آموزش مدنی باید به جوانان بیاموزد که چرا صدای آنها اهمیت دارد.
استودیو آفریقایی / شاتر استوک

برای مؤثر بودن، این آموزش مدنی باید به همه دانش آموزان در دوره متوسطه آموزش داده شود. باید با تعهد دولت و مدارس برای مشارکت دادن جوانان در سیاست حمایت شود. باید آنها را برای تفکر سیاسی انتقادی و آگاهانه آماده کند تا از نظام سیاسی و نحوه مشارکت در فعالیت های سیاسی آگاهی داشته باشند.

سواد رسانه ای نیز مهم است. جوانان باید بتوانند مشکلات مرتبط با اخبار جعلی و تئوری های توطئه را در جامعه تشخیص دهند.

فعالیت هایی مانند انتخابات ساختگی و بحث های کلاسی به جوانان کمک می کند تا درک سیاسی و مهارت های استدلالی خود را بهبود بخشند. بسیار مهم است که آموزش مدنی به جوانان نشان دهد که می توانند تغییر ایجاد کنند.

با هم، معرفی رای دادن در سن 16 سالگی و بهبود آموزش های شهروندی در مدارس بریتانیا به جوانان صدای بیشتری در سیاست می دهد. این آنها را قادر می سازد تا با اطمینان نقش بیشتری در کمک به جامعه در برخورد با مسائل مهم معاصر ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید