ناتاشا اوبراین به قانون‌گذاران و قضات می‌گوید در قوانین مجازات جرایم جدی بهتر عمل کنند – ایریش تایمز


ناتاشا اوبراین، مبارز عدالت، گفت که به مبارزه برای احکام سخت‌تر در پرونده‌های تجاوز ادامه خواهد داد. ویدئو: دیوید رالی

ناتاشا اوبراین، فعال حقوقی، روز چهارشنبه به قانونگذاران و قضات در سراسر کشور گفت که در مورد قوانین مجازات برای جرایم جدی “بهتر عمل کنند”.

یکی از قربانیان حمله گفت که هفته گذشته از طریق قاضی دادگاه منطقه لیمریک، تام اودانل، آسیب دیده است. کاتال کروتی را به طور کامل به سه سال حبس تعلیقی محکوم کرد پس از ضرب و شتم خانم اوبراین بیهوش در یک حمله ناخواسته و شریرانه در شهر لیمریک.

خانم اوبراین روز چهارشنبه کمپین حقوق قربانیان خود را به دادگاه کیفری لیمریک برد، جایی که مهاجم او هفته گذشته آزاد شد و قاضی اودانل پس از 47 سال به عنوان وکیل دادگستری و قاضی بازنشسته شد.

او گفت: «از حکمی که در واقع صادر شده انتقاد نمی‌کنم، من از نحوه صدور و دلایل آن و بی‌حساسیت او انتقاد می‌کنم. [the judge] با من معامله کن».

قبل از صدور حکم تعلیقی برای کروتی، قاضی اودانل به خانم اوبرایان گفت که این مهم است که متهم به گناه خود اعتراف کرده است. قاضی گفت که این بدان معناست که هیچ محاکمه ای وجود نخواهد داشت و خانم اوبراین مجبور نخواهد بود آسیب اضافی ناشی از انتظار طولانی تر برای رفتن پرونده به دادگاه را تحمل کند.

خانم اوبراین قبل از سخنرانی در جمع حدود 100 معترض در خارج از دادگاه لیمریک گفت که او می خواهد قضات در برخورد با قربانیان جنایت “آموزش حساسیت” ببینند.

«آنها در قرن بیست و یکم با قربانیان سروکار دارند، مجبورند [step up] در طول زمان،” او گفت.

خانم اوبرایان بعداً به افرادی که در بیرون دادگاه تجمع کرده بودند گفت که می‌خواهد پرونده او کاتالیزوری برای تغییر در نحوه برخورد با قربانیان در دادگاه باشد. او گفت که تجربه‌اش در دادگاه باعث شده بود که او احساس «کاملاً تنهایی» کند و «نمی‌خواست زنده بماند».

او بدون وکالت قانونی بود اما گفت که “سوءاستفاده کننده” او، کروتی، یک وکیل، یک وکیل ارشد و یک وکیل جوان داشت.

او گفت: “ما به تنوع بیشتری در قضاتمان نیاز داریم، ما به انسانیت بیشتری در قضاتمان نیاز داریم، ما نیاز داریم که این دادگاه ها محل انسانیت باشند.”

“چه اتفاقی برای من افتاد و [suspended] این جمله نوک یک کوه یخ غول پیکر است – این برای قربانیان بسیاری از جنایات در سراسر کشور اتفاق می افتد.

خانم اوبراین گفت که کمپین او فقط بر حقوق قربانیان زن متمرکز نبوده است: “مردان نیز به آزادی مهاجمان خود نگاه می کنند – این همه نفرت انگیز است.”

خانم اوبراین همچنین با شهردار منتخب مستقیم لیمریک، جان موران، ملاقات کرد که “از طرف تمام لیمریک” از او تشکر کرد. او گفت که در این هفته با مقامات ارشد لیمریک گاردی و نمایندگان تجاری محلی دیدار خواهد کرد تا به خشونت خیابانی و سایر مسائل در شهر رسیدگی کند.

دیدگاهتان را بنویسید