مرکز بحران تجاوز جنسی در دوبلین می‌گوید تعداد بی‌سابقه تماس‌ها نشان‌دهنده افزایش استرس روانی و افکار خودکشی است – ایریش تایمز



ارقام جدید نشان می دهد که تعداد تماس ها با خط ملی کمک به تجاوز جنسی طی دو سال بیش از یک چهارم افزایش یافته است و در سال گذشته یک رکورد دریافت شده است.

را مرکز تجاوز جنسی دوبلینکه این سرویس 24 ساعته را اجرا می کند، گفت که تماس گیرندگان سطوح فزاینده ای از استرس روانی و افکار خودکشی را به اشتراک می گذارند.

در گزارش سالانه 2023 خود که در روز پنجشنبه منتشر شد، این موسسه خیریه اعلام کرد که این خط کمک در سال گذشته 18605 تماس دریافت کرده است – از 18400 تماس در سال قبل و 14012 در سال 2021. فقط بیش از 10000 مخاطب در سال گذشته برای اولین بار تماس گرفتند.

این گزارش خاطرنشان کرد: «بیشترین نسبت تماس‌گیرندگان… برای حمایت در مورد تجاوز جنسی بزرگسالان با ما تماس گرفتند (39.8 درصد). دومین دلیل رایج برای تماس، تمایل به بحث در مورد سوء استفاده جنسی از کودکان (33.6 درصد) و پس از آن سوء استفاده جنسی بزرگسالان (16.7 درصد) بود.

این گزارش خاطرنشان کرد که تعداد فزاینده‌ای از تماس‌گیرندگان طی سال‌ها استفاده از خشونت اضافی توسط مجرم را گزارش کرده‌اند. انواع خشونت‌هایی که با خشونت جنسی مرتبط هستند می‌توانند فیزیکی و/یا روانی باشند و آسیب‌های عمیقی به قربانیان وارد کنند.»

این گزارش می‌گوید روند نگران‌کننده‌ای که کارکنان و داوطلبانی که خط کمک را اداره می‌کنند، متوجه شده‌اند، افزایش افرادی است که مشکلات سلامت روانی را افشا می‌کنند و احساس می‌کنند جایی برای مراجعه ندارند. «تعداد نگران کننده و فزاینده… افکار خودکشی گزارش شده با تقریباً 500 مورد [such] تماس می گیرد.» او گفت.

کارکنان خط کمک همچنین خاطرنشان کردند که تماس‌گیرندگان بیشتری در مورد بی خانمانی نگران هستند.

از نظر سنی، 38.2 درصد از مخاطبین زیر 30 سال بودند، در حالی که افراد 30 ساله، 19 درصد از تماس گیرندگان و 18.5 درصد افراد 40 تا 49 ساله بودند. در مجموع 71.3 درصد از تماس گیرندگان زن، 17.5 درصد مرد و 11.2 درصد دیگر شناسایی شده اند.

مرکز بحران تجاوز جنسی دوبلین گفت که سرویس چت اینترنتی این سرویس از زمان شیوع بیماری همه گیر به طور پیوسته رشد کرده است.

در سال 2023، ما بیش از هر زمان دیگری از مردم حمایت کردیم. ما 805 چت وب داشتیم، از 607 در سال 2022. این سرویس برای کسانی که ترجیح می‌دهند به جای صحبت کردن، پیامک ارسال کنند یا در مواردی که نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی باعث می‌شود تماس‌های تلفنی دشوار باشد، پشتیبانی می‌کند. «چت‌ها می‌توانند از نظر طول متفاوت باشند، برخی از آنها طولانی‌تر هستند و مسائل متعددی را پوشش می‌دهند. ما ساعات چت اینترنتی خود را به دو شیفت شب در هفته در ماه آوریل افزایش داده ایم.

سرویس گفتگوی اینترنتی از دوشنبه تا جمعه، از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر و از نیمه شب تا 3:00 صبح در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دسترس است.

خط ملی 24 ساعته کمک به تجاوز جنسی بر روی 1800 77 8888 است. اگر در معرض خطر فوری هستید، با شماره 112 تماس بگیرید یا پیامک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید