دزدی، اخاذی و جنایات سلاح گرم در سه ماهه اول سال 2024 افزایش یافته است – ایریش تایمز



بر اساس آمار جرایم که امروز توسط اداره مرکزی آمار (CSU) منتشر شد، تعداد سرقت‌ها، زورگیری‌ها و سرقت‌های ثبت‌شده در سه ماهه اول سال به شدت افزایش یافته است.

این آمار حاکی از افزایش 18 درصدی این جرایم به 2572 مورد است، در حالی که جرایم مربوط به سلاح و مواد منفجره با افزایش 10 درصدی به 2844 مورد افزایش یافته است مربوط به دزدی از مغازه

همچنین موارد کلاهبرداری، کلاهبرداری و جرایم مرتبط با آن افزایش قابل توجهی داشته است که با افزایش 9 درصدی به 11479 مورد رسیده است. با حرکت بیشتر ایرلند به سمت جامعه بدون پول نقد، تعداد موارد گزارش شده از کلاهبرداری و کلاهبرداری نسبت به سطح ثبت شده در سال 2020 43 درصد افزایش یافته است.

در میان گروه‌هایی از جرایم که حوادث جنایی ثبت شده در آنها قرار می‌گیرد، جرایم علیه دولت، رسیدگی‌های قضایی و جرایم سازمان‌یافته برجسته‌ترین آنهاست. این جرایم 16 درصد کاهش داشته است. جرایم جنسی 12 درصد و قتل و جرایم مرتبط با آن 8 درصد کاهش یافته است.

تعداد حوادث مربوط به مواد مخدر کنترل شده نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش یافته است از 17614 به 16874.

تعداد جرایم ثبت شده در سه ماهه اول سال جاری در پنج رده از 14 دسته جرم در کل مناطق پلیس افزایش یافته است. جرایم سرقت، اخاذی و آدم ربایی تقریباً یک چهارم (24 درصد) در شهرستان های شرقی (همه شهرستان های لنستر به جز لوث و دوبلین) و 21 درصد در شهرستان های جنوبی (شهرستان های مونستر به جز واترفورد) افزایش یافت.

دزدی و جرایم مرتبط با آن بیشترین میزان افزایش را در منطقه شمال غرب (کناکت، دونگال، کاوان، موناگان و لوث) داشتند، جایی که 18 درصد و در منطقه شرقی 15 درصد افزایش یافتند. کمترین افزایش در منطقه شهری دوبلین با 5 درصد بود.

منطقه شهری دوبلین (کاهش 5 درصد)، منطقه شرقی (کاهش 14 درصد) و منطقه جنوبی (کاهش 13 درصد) بیشترین کاهش را در جرایم جنسی ثبت شده داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید