چگونه مهارت های نرم می تواند به فارغ التحصیلان کمک کند تا برجسته شوند – آیریش تایمز



در دنیای افزایش اتوماسیون، هوش مصنوعی و استفاده از ماشین‌ها، کارمندان جاه‌طلب دائماً در تلاش هستند تا راه‌هایی برای برجسته شدن بیابند. در کمال تعجب، این همان جایی است که به اصطلاح مهارت های نرم می تواند وارد عمل شود.

ماشین‌ها ممکن است بتوانند بسیاری از جنبه‌های فنی کار را در سال‌های اخیر انجام دهند. اما ارتباطات، همدلی، انعطاف‌پذیری و مدیریت زمان، در میان بسیاری دیگر، جزء لاینفک دنیای کار هستند. و اینها مهارت هایی هستند که ما برای آنها به افراد تکیه می کنیم.

مهارت‌های نرم، که اغلب مهارت‌های قابل انتقال نامیده می‌شوند، اغلب ناملموس هستند. تقریباً مطمئناً هرگز در امتحانی شرکت نخواهید کرد تا ثابت کنید که این توانایی ها را دارید.

اما ویکتوریا لاولر، مشاور شغلی در دانشکده بازرگانی ترینیتی کالج دوبلین، می‌گوید داشتن مهارت‌های نرم بسیار قوی به فارغ‌التحصیل اجازه می‌دهد تا «در یک بازار کار رقابتی برجسته شود».

با این حال، این مهارت ها اغلب توسط خود کارمندان به رسمیت شناخته نمی شوند.

«اینها مهارت هایی هستند که مردم دارند و اغلب نمی دانند که دارند. اینها چیزهایی مانند مهارت های ارتباطی قوی، توانایی فکر کردن از طریق مشکلات، تفکر خلاق، سازگاری، مهارت های خوب کار گروهی، مدیریت زمان هستند.

«این تصویر کاملی است از آنچه شما به کار می آورید. بنابراین مهارت ها علاوه بر مهارت های فنی. آنها اغلب در طول زمان آموخته می شوند و به اندازه مهارت های فنی ارزشمند هستند، اگر نه بیشتر.

ارتباط یکی از نمونه‌های متداول مهارت نرم است. در هر جنبه ای از زندگی مهم است: کار، دوستان، خانواده. اشتغال مزایای بسیار خاصی دارد.

به عنوان مثال، از نظر برندسازی شخصی، داشتن یک سبک ارتباطی واضح به ایجاد یک فرد به عنوان یک تاجر قابل اعتماد کمک می کند.

«تطبیق سبک ارتباطی خود به شما کمک می کند تا با فرهنگ محل کار خود سازگار شوید. وقتی در مورد ارتباط صحبت می‌کنم، در مورد صحبت کردن صحبت می‌کنم، اما همچنین گوش دادن و تطبیق روشی که شما با دیگران برقرار می‌کنید.”

ممکن است متوجه شوید که بسیاری از افراد هنگام کار از ایمیل برای برقراری ارتباط استفاده می کنند و شما باید سبک ارتباطی خود را با آن تطبیق دهید.

فارغ التحصیلان همچنین به مهارت های مدیریت زمان نیاز دارند. معمولاً به کارمندان وظایفی داده می شود تا در یک ضرب الاجل تکمیل کنند و همچنین چندین پروژه را به طور همزمان انجام دهند. اما خوشبختانه، خانم لاولر گفت، مدیریت زمان مهارتی است که آنها با آن آشنا هستند.

در دوران کالج، آنها تا موعد مقرر کار می کردند، درس می خواندند و بسیاری از مشاغل پاره وقت داشتند و در عین حال تعهدات دانشگاهی خود را متعادل می کردند. من فکر می کنم در محل کار نشان دادن آن می تواند واقعا مفید باشد.

“به خصوص در یک محیط کاری ترکیبی، مهم است که فارغ التحصیلان مهارت های مدیریت زمان داشته باشند و نشان دهند که با این اخلاق کاری در مورد مدیریت زمان – چه به تنهایی یا از راه دور کار می کنند – با انگیزه و انعطاف پذیر هستند.”

اغلب، فارغ التحصیلان تمایل دارند فکر کنند که سن کمتر و عدم تجربه آنها یک جنبه منفی در شروع کار جدید است. با این حال، تازه بودن و پر از ایده های جدید و اشتیاق مزایای بسیاری دارد.

برای فارغ التحصیلانی که وارد محل کار می شوند، این واقعاً مفید است که بتوانند متفاوت فکر کنند و دیدگاهی تازه به ارمغان بیاورند. این واقعاً در آینده ارزشمندتر خواهد شد. این به تفاوت های فرهنگی یا تجربیات مختلف زندگی اشاره دارد. خانم لاولر گفت: همه چیز در مورد نوآور بودن است.

به عنوان یک فارغ التحصیل که وارد نیروی کار می شود، در انتهای قطب توتم قرار دارید. به گفته خانم لاولر، اما این بدان معنا نیست که مهارت های رهبری مورد نیاز نیست. و بسیاری از فارغ التحصیلان قبلاً آنها را تأسیس کرده اند، چه با رهبری یک پروژه گروهی، سازماندهی فعالیت های داوطلبانه یا کاپیتانی یک تیم ورزشی.

او گفت: “حتی اگر یک فارغ التحصیل در نقشی شروع شود که در ابتدا رهبری نیست، من فکر می کنم نشان دادن چیزهایی مانند مهارت های رهبری قوی می تواند شما را برای چشم انداز آینده در شرکت آماده کند.”

“این می تواند به فرصتی برای مشارکت در پروژه های خاص با ایفای نقش رهبری در زمینه های کاری یا پروژه ها منجر شود. این لزوماً رهبری از نظر رهبری یک تیم نیست، اما می تواند منجر به مسئولیت بیشتر شود.”

اما اگر اینها مهارت هایی است که کارفرمایان آینده به دنبال آن هستند و فرد احساس می کند که در یک یا چند زمینه فاقد آن هستند، این فارغ التحصیلان برای بهبود چه کاری می توانند انجام دهند؟ خوب، در واقع خیلی زیاد.

اول از همه، آنها باید بنشینند و مهارت های نرم خود را بررسی کنند: تعیین کنند که کدام یک را دارند، کدام یک را ندارند یا دوست دارند چه چیزی را بهبود بخشند.

برای مثال، اگر در دانشگاه ورزش های گروهی زیادی انجام داده اید، ممکن است در کار تیمی واقعاً خوب باشید، حتی اگر قبول نکنید که این مهارتی است که دارید. یا اگر در زمان دانشگاه خواسته های زیادی از زمان خود داشتید، مدیریت زمان نیز مهارتی است که دارید.

سپس، هنگامی که می دانید چه چیزی را می خواهید بهبود بخشید، باید به طور فعال آن مناطق را هدف قرار دهید.

«منابع زیادی وجود دارد. LinkedIn Learning یک منبع عالی، ویدیوهای یوتیوب است. آقای لاولر گفت، برخی از شرکت‌ها آموزش یا کارگاه‌های آموزشی داخلی، به‌ویژه در مواردی مانند مدیریت زمان، ارتباطات و کار گروهی ارائه می‌دهند.

«من فکر می‌کنم یادگیری از دیگران نیز واقعاً ارزشمند است. ببینید چه کسی در شرکت واقعاً خوب عمل می کند، چه مهارت های نرمی دارند. و برخی از شرکت ها حتی یک برنامه راهنمایی دارند که در آن یک فارغ التحصیل جدید را با یک کارمند با تجربه تر جفت می کنند. من فکر می کنم همه چیز به تمرین، یادگیری و رشد بستگی دارد.”

اما فارغ التحصیلان اگر متوجه شوند که این فرصت ها در محل کارشان وجود ندارد، نیازی به ترس ندارند. زیرا می‌توانید این مهارت‌های قابل انتقال را در مکان‌هایی غیر از دفتر یاد بگیرید، مانند یادگیری در مورد کار گروهی از طریق داوطلبانه یا رهبری از طریق مربیگری یک تیم ورزشی کودکان.

به طور کلی، خانم لاولر گفت که مهارت‌های نرم بسیار مهم هستند، اما بسیار بخشی از زندگی هستند، به این معنی که هر کسی که برای بهبود این حوزه‌ها تلاش فعالی می‌کند، بیش از توانایی انجام این کار را دارد.

او افزود: «من فکر می‌کنم درک این نکته مهم است که مهارت‌های نرم زمان می‌برند، هیچ راه حل سریعی وجود ندارد. اغلب ترکیبی از عواملی است که به ایجاد بهترین نتایج کمک می کند.”

دیدگاهتان را بنویسید