قضات به قانون، شدت جرم و شرایط مجرم نگاه می کنند – آیریش تایمز



کارشناسان حقوقی می گویند که قضات هنگام صدور احکام باید مواردی مانند حداکثر مجاز قانون، تناسب، شدت جرم و شرایط مجرم را در نظر بگیرند.

استاد افتخاری حقوق در دانشگاه گالوی و مشاور ارشد تام اومالی گفتند که صدور حکم شامل یک فرآیند دو مرحله ای است.

در رابطه با حمله – اتهام در مرکز مورد سرباز کاتال کروتی در لیمریک او گفت: حداکثر مجازات پنج سال است. اخیراً، طبق قانون، این مدت به 10 سال افزایش یافته است، اما این نمی تواند به صورت گذشته اعمال شود.

او گفت که قانون اساسی همچنین ایجاب می کند که احکام متناسب باشد. قاضی همچنین باید جدیت جرم و شرایط مجرم را در نظر می گرفت.

پروفسور اومالی گفت که در مرحله اول محاکمه، قاضی یک “حکم بزرگ” را در نظر خواهد گرفت. او گفت قاضی بررسی خواهد کرد که اگر جدی بودن جرم تنها موضوعی باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد، چه حکمی باید داشته باشد.

او گفت که در یک دهه گذشته، دادگاه های عالی در رابطه با جرایم مختلف، آنچه به عنوان «راهنما» شناخته می شود، صادر کرده اند. آنها اساساً جرایم را در محدوده های خاصی طبقه بندی کرده اند – کم، متوسط ​​یا زیاد.

پروفسور اومالی گفت که این دستورالعمل ها برای کمک به قاضی در تعیین حکم اساسی است.

او گفت که بر اساس این سؤالات، قاضی به مقیاسی از احکام احتمالی از صفر تا حداکثر نگاه می کند و تعیین می کند که جرم باید در کجا واقع شود. وی گفت: در مرحله دوم قاضی به بررسی شرایط خاص فرد متخلف می پردازد. اینها شامل این است که آیا فرد محکوم سابقه قبلی خوبی داشته است، آیا او به گناه خود اقرار کرده و/یا پشیمان شده است.

وی گفت: در مرحله دوم، احتمال تعلیق مجازات مطرح خواهد شد.

او گفت که مجازات تعلیقی تنها می تواند برای شخصی که محکوم شده است اعمال شود و ممکن است در برخی موارد “برای تشویق بازپروری” یا تشویق فرد به دست کشیدن از فعالیت مجرمانه بیشتر مناسب تلقی شود.

او گفت که گاهی اوقات به آن شمشیر داموکلس می گویند زیرا برای مدتی بر روی فرد آویزان می ماند. اگر فرد مجدداً مرتکب جرم شود یا شرایط را رعایت نکند، ممکن است به دادگاه بازگردانده شود و حکم اصلی صادر شود.

پروفسور اومالی گفت که در مواردی که شخصی در آستانه یا آستانه صدور حکم حبس بود، قاضی می‌تواند تأثیر آن را بر شغل یا شغل یک فرد و نحوه تأثیر خانواده در صورت از دست دادن فرد مورد نظر در نظر بگیرد. کار.

او گفت که دادگاه ها باید دستورالعمل های تدوین شده قضایی را در نظر می گرفتند، اما می توانستند بر اساس شرایط یک پرونده خاص از آنها خارج شوند.

او گفت که با تصویب قانون شورای قضایی 2019، که شامل مقرراتی برای ایجاد دستورالعمل‌های مجازات و یک کمیسیون اطلاعات بود، تغییر عمده‌ای رخ داد.

با این حال، این نهاد هنوز هیچ دستورالعملی را صادر نکرده است.

او گفت که یک چالش قانونی در مورد دستورالعمل‌های مربوط به جوایز آسیب شخصی، برخی از قوانین سال 2019 را مغایر قانون اساسی تشخیص داده است. در حال حاضر ممکن است تغییراتی در قوانین ضروری باشد.

پروفسور اومالی گفت که مدیر دادستانی عمومی (DPP) به طور فزاینده ای در حال تجدیدنظرخواهی برای احکامی است که آنها را بی جهت ملایم تلقی کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که DPP جمله تیتر را نامناسب می‌داند یا به عوامل کاهش‌دهنده اهمیت زیادی داده می‌شود.

در سال 2022، آخرین سالی که داده‌های موجود برای آن در دسترس است، 37 درخواست تجدیدنظر توسط DPP برای بررسی حکم توسط دادگاه تجدیدنظر جنایی به دلایل نرم‌افزاری ناروا وجود داشت. درخواست تجدیدنظر DPP در 30 مورد موفقیت آمیز بود.

دیدگاهتان را بنویسید