ریچل ریوز می‌خواهد برای همیشه به شکاف دستمزد جنسیتی در بریتانیا پایان دهد – در اینجا نحوه انجام این کار آمده است


راشل ریوز، صدراعظم سایه، اعلام کرده است که می خواهد یک بار برای همیشه به شکاف دستمزد جنسیتی پایان دهد. اگر حزب کارگر انتخاب شود، او گفتشرکت ها ملزم به انتشار برنامه های اقدام، افزایش تعداد مدیران زن و بهبود انعطاف پذیری محل کار خواهند بود.

این ابتکارات ضروری و مورد استقبال خواهد بود. ریوز می تواند اولین صدراعظم زن بریتانیا شود و در نهایت کاهش شکاف دستمزد جنسیتی یک دستاورد تاریخی خواهد بود – افزایش درآمد زنان توسط 55 میلیارد پوند در سال. اما آیا طرح او به اندازه کافی جسورانه است که به وعده خود عمل کند؟ مال خودم پژوهش در مورد شکاف بزرگ دستمزد جنسیتی در بخش مالی و مطالعه اقدامات انجام شده در سایر کشورها نشان می دهد که ممکن است نیاز به ادامه بیشتر باشد.

از سال 2017، کارفرمایان بریتانیا ملزم به انتشار اطلاعات در مورد شکاف دستمزد جنسیتی هستند قوانین برای گزارش پرداخت بر اساس جنسیت به شرکت هایی با 250 کارمند یا بیشتر نیاز دارد عمومی کردن شش محاسبه از شکاف دستمزد سالانه جنسیتی آنها.

هدف تقویت تمرکز سازمان بر برابری، تنوع و شمول و ایجاد شفافیت بسیار مورد نیاز برای این موضوع بود. از این نظر، مقداری موفقیت وجود دارد. ناظران اکنون می توانند تحولات را در طول زمان بر اساس شرکت و بخش نظارت کنند.

با این حال، طی هفت سال، شکاف کلی دستمزد تنها 1.2 درصد کاهش یافته است 12.8٪ (2017) تا 11.6٪ (2024). در برخی از بخش ها، مانند امور مالی، شکاف ها به طور قابل توجهی بیشتر است.

در سال 2024 چهار بانک بزرگ بریتانیا (لویدز، HSBC، بارکلیز و نات وست) گزارش شده است تفاوت پرداخت تا 48٪ و تفاوت پاداش تا 74٪. گلدمن ساکس شکاف فعلی بیشتر از هر زمان دیگری در شش سال گذشته است. عدم تحرک در حوزه هایی مانند بانکداری شرکتی و سرمایه گذاری در شواهدی به مجلس عنوان شد “وحشتناک”.

پس از شوک اولیه و جنون رسانه ای گزارش‌های حقوق و دستمزد اطراف از بین رفته‌اند، به نظر می‌رسد شرکت‌ها به ناراحتی یک گزارش بد عادت کرده‌اند. بدیهی است که نامگذاری و شرمساری سازمانها در عمل شکست خورده است.


در خبرنامه سیاست انگلستان مشترک شوید

آیا می خواهید پوشش انتخاباتی بیشتری از کارشناسان دانشگاهی گفتگو داشته باشید؟ در هفته‌های آینده، تحلیلی آگاهانه از توسعه کمپین و بررسی واقعیت‌هایی که در حال انجام است به شما ارائه خواهیم کرد.

برای جدید، هفتگی ما ثبت نام کنید رای انتخاباتهر جمعه در طول کمپین و بعد از آن تحویل داده می شود.


پس چگونه می توانیم از شروع خستگی ناشی از تنوع جلوگیری کنیم و این دستور کار را احیا کنیم؟

ریوز درست می گوید – انتشار اطلاعات در مورد شکاف دستمزد کافی نیست. بنابراین پیشنهاد می‌کند که شرکت‌ها برنامه‌های عملی را منتشر کنند که نحوه کاهش شکاف را مشخص می‌کند. ایده این است که مجبور کردن شرکت ها به داشتن استراتژی منجر به کاهش می شود. با این حال، بسیاری از شرکت ها در حال حاضر به طور داوطلبانه برنامه های اقدام را در کنار اطلاعات اجباری شکاف پرداخت منتشر می کنند. پس چرا این منجر به پیشرفت بیشتر نشده است؟

در کتاب جدیدم، معماری نابرابریمن به پیشرفت و مقاومت در مقابله با شکاف دستمزد جنسیتی در بریتانیا نگاه می کنم. تجزیه و تحلیل من از برنامه های منتشر شده توسط شرکت های بخش مالی نشان می دهد که ابتکارات بهترین شیوه مانند گروه های شبکه زنان و کار انعطاف پذیر افزایش یافته است.

با این حال، تحقیقات من همچنین نشان می‌دهد که در حالی که شرکت‌ها مشتاق هستند تا سیاست‌های کاری انعطاف‌پذیر را در بوق و کرنا کنند، اما اغلب به حرف‌هایشان پایبند نیستند. شرکت ها را شامل می شود جی پی مورگان و در کل کشور یکنواخت هستند برگشتن در مورد سیاست های کاری ترکیبی در عین حال، برای بهبود شفافیت داخلی در مورد سیستم‌های پرداخت، پاداش و مذاکره بسیار کمتر انجام می‌شود، که با وجود شواهد خوب به طور معمول نادیده گرفته می شود که آنها در کاهش شکاف دستمزد موثر هستند.

بیایید در مورد پرداخت صحبت کنیم

ما می دانیم که هیچ کس دوست ندارد در مورد حقوق صحبت کند. اما شیوه‌هایی مانند پنهان‌کاری حقوق، سیستم‌های پرداخت مرتبط با عملکرد، و مذاکره پرداخت‌های فردی تنها به تقویت و محافظت از بی‌عدالتی کمک می‌کنند.

دولت تلاش هایی برای رفع این مشکل کرده است طرح آزمایشی شفافیت پرداخت داوطلبانه در مارس 2022 راه اندازی شد. کارفرمایان شرکت کننده متعهد به ارسال حقوق در آگهی های شغلی شده اند. با این حال، مطابق با قبلی شکست خورده است تلاش های سیاسی داوطلبانهشفافیت حقوق در سطح باقی ماند تمام زمان کم و دو سال بعد این طرح به نظر فراموش شده است.

بریتانیا دیگر این دستور کار را هدایت نمی کند و دولت و کارفرمایان می توانند از تحولات خارج از کشور درس بگیرند. استرالیا، کانادا و بخش هایی از ایالات متحده الزامات شفافیت گسترده‌تری مانند منع کارفرمایان از درخواست اطلاعات حقوق و دستمزد از متقاضیان کار و تقویت حق زنان برای دانستن اینکه همکاران مرد چه درآمدی دارند را معرفی کرد.

مجسمه باربارا قلعه سابق نماینده مجلس در بلکبرن

باربارا کسل، نماینده سابق حزب کارگر، که با برنز در بلکبرن جاودانه شد، در مرکز قانون حقوق برابر در سال 1970 قرار داشت.
مارک دی بیلی / شاتر استوک

پس از برگزیت، اتحادیه اروپا نیز قوانین جدیدی را در این زمینه تصویب کرد شفافیت پرداخترفتن خارج از الزامات انگلستان. همچنین سهمیه های اجباری برای نمایندگی زنان در این کشور وجود دارد سطح هیئت مدیره.

برای پیشبرد بیشتر و سریعتر در کاهش شکاف، بریتانیا باید ابتدا این کار را انجام دهد رسیدنهمانطور که دو تحقیق متوالی مجلس به آن اشاره کرده است.

با توجه به عدم پیشرفت در بریتانیا، جاه طلبی مجدد ریوز برای کاهش شکاف دستمزد جنسیتی برای همیشه مورد استقبال قرار می گیرد. اما برای اینکه واقعاً به نابرابری جنسیتی دستمزد بزند، ممکن است مجبور شود پا را فراتر بگذارد. به روز رسانی مقررات منسوخ گزارش پرداخت های جنسیتی و تصویب قوانین برای شفافیت بیشتر پرداخت ها شروع خوبی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید