تقریباً تمام تشعشعات یافت شده در ایرلندی ها از منابع طبیعی بود



یک گزارش جدید نشان می دهد که بیش از 99 درصد از دوز متوسط ​​تابش از منابع طبیعی اشعه و قرار گرفتن در معرض پزشکی مانند اشعه ایکس و سی تی اسکن می آید.

را آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) و سازمان اطلاعات و کیفیت سلامت (هیکا) مطالعه ای را در مورد میانگین دوزهای تشعشع دریافتی توسط جمعیت ایرلندی در روز سه شنبه منتشر کرد.

را پرتوهای یونیزان – گزارش ملی قرار گرفتن در معرض تشعشعات تخمین زده شده در طول پنج سال گذشته از هوایی که تنفس می کنیم، قرار گرفتن در معرض پزشکی، رژیم غذایی ما و قرار گرفتن در معرض تشعشع در محیط ما.

این یافته‌ها به‌روزرسانی یک ارزیابی در سال 2014 است و ارزیابی فعلی نشان می‌دهد که میانگین دوز مشابه مشابه یک دهه قبل است.

این ارزیابی نشان داد که تقریباً 60 درصد از دوز ناشی از گاز رادیواکتیو رادون در هوای داخل خانه است که بیش از 8 درصد آن ناشی از قرار گرفتن در معرض گاز رادیواکتیو دیگری به نام تورون است.

در این گزارش آمده است که حدود 9 درصد از تشعشعات فضایی ناشی می شود که 2 درصد آن به دلیل قرار گرفتن در معرض در هنگام پرواز است.

او گفت که تنها 7 درصد از غذا و آب آشامیدنی ما تأمین می شود، در حالی که 6 درصد از تشعشعات زمین به عنوان تشعشعات گاما به دست می آید.

مردم ایرلند دوز متوسط ​​تشعشع کمی بالاتر از میانگین اروپایی دریافت می کنند که عمدتاً به دلیل قرار گرفتن در معرض رادون در خانه و محل کار است.

رادون، یک گاز رادیواکتیو طبیعی، تقریباً 60 درصد از دوز سالانه را تشکیل می دهد. EPA گفت که این یک “نگرانی” است، زیرا رادون عامل اصلی سرطان ریه است.

این مطالعه نشان داد که رادیواکتیویته ناشی از منابع مصنوعی، مانند تخلیه از تأسیسات هسته‌ای خارج از کشور، آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای تاریخی و سوانح هسته‌ای گذشته، کمتر از یک درصد از کل قرار گرفتن در معرض را تشکیل می‌دهند.

دکتر Micheal Lehane، مدیر EPA گفت که اگر سطح بالایی از رادون در خانه یک فرد وجود داشته باشد، “شما و خانواده شما را در معرض تشعشعات غیر ضروری قرار می دهد.”

او گفت: «خبر خوب این است که آزمایش رادون آسان است و راه حل هایی برای کاهش سطوح بالا در صورت نیاز در دسترس است.

هنگام ساختن یک خانه، “مهم کردن فونداسیون ساختمان برای جلوگیری از ورود رادون به خانه شما در وهله اول بسیار مهم بود.”

ما از مردم می‌خواهیم خانه‌های موجود را از نظر رادون آزمایش کنند و در صورت لزوم اصلاح کنند، زیرا این تنها راه محافظت از شما و خانواده‌تان در برابر این گاز سرطان‌زا است.»

دیدگاهتان را بنویسید