برنامه های ادای احترام به قاضی بازنشسته به دلیل جنجال بر سر محکومیت کاتال کروتی لغو شد – آیریش تایمز



برنامه های ادای احترام به قاضی تام اودانل، که این هفته از دادگاه کیفری شهرستان لیمریک بازنشسته شد، پس از کشمکش پیرامون تصمیم او لغو شد. برای یک سرباز حکم تعلیقی صادر کند برای کتک زدن یک زن بیهوش

منابع حقوقی تأیید کردند که ادای احترام به قاضی در روز چهارشنبه در دادگاه شنیده نخواهد شد، زیرا آنها نگرانند که این امر به انتقادات غیرمنصفانه از او دامن بزند. هفته گذشته به پاس قدردانی از فعالیت 47 ساله او به عنوان وکیل دادگستری و قاضی در دادگاه های شهرستان و ناحیه، پذیرایی در هتلی در لیمریک برگزار شد.

تظاهرات روز چهارشنبه در مقابل دادگاه برنامه ریزی شده بود موارد دیگر در آخر هفته اتفاق افتاد در پاسخ به حکم سه ساله تعلیقی که برای کاتال کروتی (22 ساله) عضو نیروی دفاعی به دلیل حمله به ناتاشا اوبراین صادر شد.

قاضی اودانل به کروتی، از پارکرو هایتس، آردناکروشا، کو کلر دستور داد به خانم اوبراین غرامت 3000 یورویی به خاطر آنچه که او گفت یک حادثه “بسیار وحشتناک” بود، بپردازد، اما پس از شنیدن این موضوع که این اتفاق بر او تأثیر می گذارد، تصمیم گرفت او را زندانی نکند. حرفه سرباز خانم اوبراین گفت که از این حکم منزجر شده است و بعداً خواستار اخراج کروتی از ارتش شد.

از آن زمان، نیروی دفاعی خانم اوبراین را به خاطر شجاعتش ستوده و گفته است که تحقیقات خود را انجام می دهد، که احتمالاً پیامدهایی برای حرفه کروتی در ارتش خواهد داشت. وجود دارد انتظار در محافل سیاسی که حکم قابل تجدید نظر توسط مدیر دادستانی عمومی (DPP).

خانم اوبراین در حال بازگشت از محل کار به خانه بود که توسط کروتی، یک نیروی دفاعی خصوصی مستقر در سربازخانه سارسفیلد، لیمریک، مورد حمله قرار گرفت. قاضی اودانل شنید که خانم اوبراین «مودبانه» از کروتی خواسته است که از فریاد زدن توهین‌های همجنس‌گرا هراسی به افراد دیگر در خیابان خودداری کند. سپس کروتی موهای او را گرفت و شروع به زدن او کرد.

یکی از تماشاچیان مداخله کرد و کروتی فرار کرد، اما اواخر همان روز در پیام‌هایی به دوستانش در اسنپ چت به خود افتخار کرد: “دو تا او را بکشند، دو تا او را بکشند.”

قاضی گفت که کروتی “مفتخر است که یک زن بی دفاع را در حمله ای بزدلانه، شریرانه، غیرقابل تحریک و کاملا غیرضروری ضربه زده است”. خانم اوبراین در صحبت‌های خود پس از جلسه دادرسی گفت که شرایط محکومیت تعلیقی کروتی به او آسیب وارد کرده است.

منابع حقوقی گفتند که آنها با قاضی اودانل، که یکی از آنها گفته بود خود را در میان طوفان اختلاف عمومی دیده بود، همدردی کردند. منابع گفتند که آنها با برخی از نظرات بعدی که به قاضی، به ویژه آنلاین، پس از صدور حکم صادر شد، مخالف بودند.

سایمون هریس، دبیر تائوسی، روز سه‌شنبه در این مراسم گفت که می‌خواهد از خانم اوبراین به خاطر صحبت‌هایش تشکر کند زیرا «شجاعت او در مورد تعدادی از مسائل نگران‌کننده روشن شد».

«خیلی چیزها هست که من می‌خواهم در رابطه با مسائل قضایی بگویم، که هیچ یک از آنها مجاز به بیان آنها نیستم. جدای از این که گفته شود، مانند هر مورد، DPP حق دارد علیه حکمی در صورتی که فکر می کند اقدام مناسب است، تجدید نظر کند. من معتقدم که یک دوره 28 روزه وجود دارد،” آقای هریس گفت.

اما من فکر می‌کنم که این یک نور بسیار جدی بر نیروی دفاعی نیز می‌تابد. فکر می کنم سوالات بسیار سنگین و جدی ایجاد می کند. هیچ مخفیگاهی در نیروهای دفاعی و در واقع به نظر من نمی‌تواند برای هر کسی در نیروهای دفاعی که به خاطر خشونت خانگی، جنسی یا جنسیتی محکوم شده باشد، وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید