آنچه که برای ورود به برنامه استخدام فارغ التحصیلان باید بدانید – آیریش تایمز



برنامه های جذب فارغ التحصیل می تواند آموزش، پول و فرصتی برای ایجاد شبکه شما فراهم کند.

آنها لزوما برای همه فارغ التحصیلان مناسب نیستند. اما اگر این ایده علاقه شما را برانگیزد، چه چیزی باید در مورد آنها بدانید و بهترین راه برای ایمن کردن یک مکان در یکی چیست؟

برنامه های کارشناسی ارشد: همه چیز در مورد چیست

سیناد بردی، روانشناس شغلی با افراد جویای کار و همچنین شرکت هایی که به دنبال استخدام استعدادهای برتر هستند کار می کند.

او می‌گوید: «برنامه‌های تحصیلی ساختاریافته، در مقیاس بزرگ هستند و معمولاً توسط شرکت‌های بزرگ‌تر ارائه می‌شوند. “آنها پشتیبانی و آموزش همتایان را ارائه می دهند و برنامه ها به خوبی اجرا می شوند، با اطلاعات واضحی در مورد آنچه می توانید انتظار انجام دهید. شما سخت کار می‌کنید و به بخش‌های مختلف شرکت دسترسی پیدا می‌کنید و همچنین به شبکه بزرگی در سازمان دسترسی دارید.»

برنامه های تحصیلات تکمیلی معمولاً یک یا دو سال طول می کشد و شرکت کنندگان می توانند انتظار داشته باشند که در مورد جنبه های مختلف بخش ها و عملیات یک شرکت بیاموزند. همچنین تمرکز زیادی بر یادگیری و راهنمایی وجود دارد. در واقع بسیاری از شرکت ها دانشجویانی را که سال سوم یا آخر دوره کارآموزی را با آنها گذرانده اند، به عنوان بخشی از مدرک خود استخدام می کنند، زیرا فرصتی برای جذب و پرورش استعدادهایی می بینند که ممکن است با آنها بمانند.

اگرچه به طور سنتی با چهار شرکت بزرگ حسابرسی مرتبط است، تعداد شرکت هایی که آنها را ارائه می دهند در سال های اخیر افزایش یافته است. دفاتر شغلی ردیف 3 امروز گزارش می دهند که شرکت های مهندسی، خرده فروشی، زیرساخت و حمل و نقل اکنون برنامه هایی را اجرا می کنند.

بردی می‌گوید: «شما می‌توانید در مقطع کارشناسی ارشد وارد دوره‌های تحصیلات تکمیلی شوید و به‌طور بالقوه به سرعت در سلسله مراتب بالا بروید». این برنامه ها در داخل اجرا می شوند و دسترسی قوی به آموزش و توسعه ارائه می دهند.

برنامه‌ها معمولاً به صورت چرخه‌ای اجرا می‌شوند، معمولاً با دو «شیر»، از جمله یکی در بهار و دیگری در پاییز.

آیسلینگ کانروی، مدیر مشاغل در دانشگاه گالوی، می‌گوید برنامه‌های کارشناسی ارشد اغلب برای دانشجویانی جذاب است که می‌خواهند در یکی از چهار شرکت بزرگ حسابداری و خدمات حرفه‌ای یا یکی از شرکت‌های حقوقی برتر کار کنند و می‌توانند آموزش‌های ارزشمندی ارائه دهند.

البته آنها برای همه مناسب نیستند. برخی از دانش‌آموزان ممکن است نقش سطح ابتدایی را در یک سازمان کوچک‌تر ترجیح دهند، زیرا می‌توانند مسئولیت بیشتری داشته باشند و به فارغ‌التحصیلان آزادی بیشتری برای ایجاد نقش خود بدهند.

کانروی می‌گوید: «برنامه‌های مدرک به شدت تبلیغ می‌شوند، بنابراین دانش‌آموزان گاهی فکر می‌کنند که همین است». با این حال، برنامه‌های تحصیلات تکمیلی تنها درصد کمی از دانشجویان ما را تشکیل می‌دهند، و بیشتر آنها به جای شرکت‌های بزرگ، به سمت کار در شرکت‌های کوچک و متوسط ​​می‌روند.

کانروی می‌گوید فارغ‌التحصیلان امروزی اغلب می‌خواهند برای شرکتی کار کنند که با ارزش‌های خودشان همسو باشد.

بسیاری از شرکت‌هایی که برنامه‌های جذب فارغ‌التحصیل را اجرا می‌کنند، به‌ویژه شرکت‌های بزرگ، کاملاً بر برابری، تنوع و شمول و پایداری متمرکز هستند و این برای جوانان مهم است.»

یکی از باورهای غلط رایج این است که یک شرکت حسابداری فقط فارغ التحصیلان بازرگانی را استخدام می کند یا یک شرکت حقوقی فقط فارغ التحصیلان حقوق را استخدام می کند. در حقیقت، استخدام کنندگان فارغ التحصیل، فارغ از اینکه فردی برای مدرک اولیه خود چه خوانده است، متخصصانی را از همه رشته ها استخدام می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت خدمات حرفه ای بزرگ، به همان اندازه احتمال دارد که یک فارغ التحصیل علوم یا هنر را استخدام کند. این به این دلیل است که آنها به مهارت های تحصیلی، فردی و اجتماعی که دانش آموزان در طول دوران تحصیل خود در دانشگاه به دست آورده اند اهمیت می دهند.

استخدام کنندگان فارغ التحصیل می دانند که داوطلبان معمولاً جوان هستند و طبق تعریف تجربه کاری زیادی ندارند، بنابراین از آنها انتظار ندارند که یک CV دقیق و درخشان داشته باشند. شرکت‌ها نه تنها نمره نهایی دانش‌آموز را در نظر می‌گیرند، بلکه پروژه‌هایی که در آن مشارکت داشته‌اند، باشگاه‌ها و انجمن‌هایی که در آن مشارکت داشته‌اند و هر کار یا تجربه داوطلبانه‌ای که انجام داده‌اند را نیز در نظر می‌گیرند.

این به دور از لاف زدن است و شاید به این دلیل است که ما کشور کوچکی هستیم، اما ایرلند برای افرادی که ارتباطات حرفه ای ندارند می تواند دشوارتر باشد. اگرچه شبکه سازی در هر کشوری وجود دارد، اما بسیاری از مشاغل در ایرلند از طریق ارجاع به دست می‌آیند و این امر همواره به نفع فارغ‌التحصیلان خانواده‌های ثروتمندتر است که ممکن است روزنامه‌نگار، وکیل، مدیر مدرسه یا حسابدار را بشناسند که می‌تواند راهنمایی یا توصیه کند.

استثناهایی وجود دارد، اما به طور کلی، برنامه های تحصیلات تکمیلی بیشتر مبتنی بر شایستگی هستند. هر برنامه معمولاً بر اساس نقاط قوت آن مورد قضاوت قرار می گیرد، نه اینکه آیا شما به مدرسه ای پرداخته اید یا اینکه پدرتان با رئیس یک شرکت حسابداری گلف بازی کرده است.

دریافت این برنامه تحصیلات تکمیلی

بردی می‌گوید برنامه‌های جذب فارغ‌التحصیل اغلب توجه دانشجویان سال آخر را به خود جلب می‌کند که تحت فشار امتحانات هستند و بنابراین همیشه نمی‌دانند در مورد چه چیزی هستند یا شامل چه چیزی می‌شوند. شرکت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید برای آنها درخواست بدهید، اما او می‌گوید که استخدام‌کنندگان فارغ‌التحصیل می‌خواهند بدانند چه چیزی در مورد شرکتشان به شما علاقه دارد.

او می گوید: «شما باید داستان شغلی خود را بدانید و بدانید چرا برای آن درخواست می دهید. “دلیل نباید این باشد که دیگران در حال پیوستن به این برنامه هستند. در مورد دلیل درخواست خود کاملاً واضح باشید و به تحقیقاتی که در مورد اهداف استراتژیک شرکت انجام داده اید پیوند دهید. برای مثال، می‌توانید بگویید که شکاف دستمزد جنسیتی را کاهش داده‌اید، یا فکر می‌کنید که آن‌ها به دلیل سرمایه‌گذاری روی پایداری برجسته هستند.»

کاندیداها همچنین باید درک خوبی از شرکت داشته باشند و از آنجایی که احتمالاً در چندین بخش کار می کنند، باید حداقل درک درستی از آنها داشته باشند. با در نظر گرفتن این موضوع، برای آنها مهم است که تا حد امکان بیشتر بیاموزند، چه با حضور در نمایشگاه های شغلی، خواندن ارزش ها و بیانیه ماموریت آنها، یا مطالعه رسانه های اجتماعی آنها.

همچنین اخبار را بررسی کنید: آیا این شرکت در مقالات خبری اخیر برجسته شده است؟ صرف نظر از اینکه پوشش مثبت یا منفی بوده است، متقاضیان باید از هرگونه تحولی که در مصاحبه رخ می دهد آگاه باشند.

استخدام کنندگان فارغ التحصیل ممکن است صدها درخواست دریافت کنند، بنابراین متقاضیانی که در مورد دریافت این نقش جدی هستند، باید درخواست خود را – به دلایل درست – ارائه دهند.

کانروی می‌گوید: «ما هزاران CV را مرور می‌کنیم و از کارفرمایان می‌پرسیم که چه کار می‌کنند و چه نمی‌خواهند. اشتباهات املایی یا گرامری می تواند منجر به انداختن رزومه ها در سطل زباله شود زیرا نشان دهنده عدم توجه به جزئیات است. فقط از غلط‌گیر املا استفاده نکنید. از کسی بخواهید درخواست شما را تصحیح کند – لازم نیست در زمینه شغلی شما باشد.

“دو صفحه کافی است، زیرا دانش آموزان نباید رزومه ای طولانی تر از این داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که رزومه مربوط به نقشی است که برای آن درخواست می کنید و در مورد آنچه واقعا مناسب است فکر کنید. یک استخدام‌کننده خوب افرادی را می‌خواهد که می‌خواهند برای آنها کار کنند، بنابراین بلافاصله متوجه می‌شوند که شخصی یک برنامه هدفمند ایجاد کرده است.»

کانروی توصیه می کند که همیشه به کلمات کلیدی در شرح شغل بازگردید و از آنها در برنامه خود استفاده کنید، زیرا استخدام کنندگان به طور فزاینده ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای کشف این موضوع استفاده می کنند.

متقاضیان همچنین باید اطمینان حاصل کنند که پروفایل لینکدین آنها به روز است و چیزی در رسانه های اجتماعی عمومی آنها وجود ندارد که نمی خواهند کارفرما ببیند. ممکن است مجموعه‌ای از عکس‌های اینستاگرامی باشد که در آن شما یک پست بیش از حد دارید، یا یک پست سیاسی نادرست در توییتر. به یاد داشته باشید که کارمندان خود می توانند به دلیل سوء استفاده از رسانه های اجتماعی تحت تعقیب انضباطی قرار گیرند، بنابراین بعید است که فردی را که آنها را سوت می زند استخدام کنند.

اکثر خدمات مشاغل دانشگاهی، از جمله دانشگاه گالوی، فارغ التحصیلان را تا سه سال پس از تکمیل مدرک خود پشتیبانی می کنند. بسیاری از آنها به ابزارهای مفیدی مانند سازنده CV مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشگاه گالوی دسترسی دارند که می تواند از استفاده از کلمات کلیدی مناسب اطمینان حاصل کند.

استخدام‌کننده‌ها اغلب دیگر درخواست یک نامه پوششی نمی‌کنند، اما بسیاری از کارشناسان حرفه‌ای می‌گویند که این می‌تواند راه خوبی برای خلاصه کردن ارزش شما، توضیح آنچه در مورد نقش به شما علاقه دارد و در نهایت شما را از دیگران متمایز کند.

کانروی می گوید: «این فرصت خوبی است تا انگیزه خود را بیان کنید و دوباره کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید.

اگر متقاضیان مرحله اول غربالگری را پشت سر بگذارند، ممکن است با ارزیابی ها و تکالیف و همچنین مصاحبه مبتنی بر شایستگی مواجه شوند. کانروی می‌گوید دفاتر شغلی سطح سوم می‌توانند به فارغ‌التحصیلان در جهت‌یابی این موضوع کمک کنند.

شرح شغل را با دقت بخوانید زیرا باید بتوانید به هر سوالی که پیش می آید پاسخ دهید. چارچوب STAR را به خاطر بسپارید، که به شما امکان می‌دهد نمونه‌هایی از جایی که قبلاً عملکرد خوبی داشته‌اید را نشان دهید: در اینجا درباره موقعیت کاری که در آن بودید، کار یا مشکلی که با آن روبرو بودید، اقدامی که انجام دادید و نتیجه یا نتیجه آن عمل صحبت می‌کنید. .

«دانشجویان باید برای مشاغل زیادی درخواست دهند، اما اگر شغلی را می‌بینید که واقعاً می‌خواهید، باید تمام مراحل را کنار بگذارید. کانروی می گوید: اگر تحقیقات خود را نشان دهید، برجسته خواهد شد.

چگونه از آن نهایت استفاده را ببریم

بردی می گوید: «شغل بعدی شما تماماً در مورد شبکه، مهارت ها و توانایی های شماست. «شما باید اهداف استراتژیک سازمانی را که برای آن کار می کنید، از جمله اینکه در کجا سرمایه گذاری می کنند و چه چیزی باعث کسب و کارشان می شود، بدانید. شما همچنین باید در داخل قابل مشاهده باشید [the company’s] شبکه‌ها زیرا در آنجا می‌توانید با افرادی از تمام سطوح سازمان ملاقات کنید. این بدان معنا نیست که شما باید در هر کمیته و پانل شرکت کنید. استراتژیک باشید و مواردی را انتخاب کنید که به آنها علاقه دارید.”

باز بودن برای یادگیری نیز مهم است.

برادی می‌گوید: «اشکالی ندارد که کنجکاو باشید و سؤالاتی بپرسید، مثلاً در طول برنامه، چه گزینه‌هایی وجود دارد و چه پتانسیلی برای رشد وجود دارد؟»

دیدگاهتان را بنویسید