گروه هشدار می دهد که انتقال پرونده های حقوق خانواده به دادگاه منطقه می تواند عواقب منفی داشته باشد – ایریش تایمز



گروهی متشکل از 9 سازمان غیردولتی و سازمان‌های حقوقی هشدار داده‌اند که انتقال پرونده‌های حقوق خانواده شامل طلاق، جدایی و زندگی مشترک به دادگاه منطقه‌ای «سربار» عواقب منفی برای دست اندرکاران خواهد داشت.

این مجموعه متشکل از شبکه بحران تجاوز جنسی ایرلند، کمک به زنان، ایرلند امن، یک خانواده، ترویر، کانون وکلای دادگستری دوبلین، انجمن وکلای خانواده کورک، ارزیابان بالینی در قانون خانواده ایرلند CLG و انجمن حقوقی است.

او خواستار بازنگری لایحه دادگاه های خانواده در سال 2022 در تعدادی از زمینه ها شد و به نگرانی در مورد اعضای آسیب پذیر جامعه متکی به سیستم حقوقی اشاره کرد.

وی به ویژه خواستار باقی ماندن پرونده های طلاق، جدایی، زندگی مشترک و مشارکت مدنی در سیستم دادگاه منطقه و اصلاح دادگاه خانواده منطقه موجود شد.

دادگاه منطقه پایین ترین دادگاه است. قبلاً نگرانی‌هایی از سوی وکلا مطرح شده بود که حجم قابل توجه پرونده او به این معنی است که زمان رسیدگی به پرونده‌های خانواده و کودکان در پرونده‌هایشان تمام شده است، و قانون پیشنهادی باعث افزایش تأخیر در رسیدگی خواهد شد.

«در میان بسیاری از چالش‌های پیش روی افرادی که در این سیستم حرکت می‌کنند، تأخیر در سیستم یکی از تأثیرگذارترین آنهاست. کلیونا سیدلر، مدیر عامل شبکه بحران تجاوز جنسی ایرلند، گفت: بخشی از پاسخ افزایش ظرفیت و منابع است که فقدان آن مشکلات ذاتی سیستم را تشدید می کند.

راه حل پیشنهادی این لایحه برای استفاده بیشتر از دادگاه های منطقه، با توجه به حجم و پیچیدگی پرونده های خانوادگی که به آن منتقل می شود، نگران کننده است.

او از دولت خواست تا به طور همزمان آنچه را که او امکانات ناکافی در دادگاه های خانواده خواند، بررسی کند و به مناطق انتظار و فرآیندهایی برای محافظت از کودکان و زوج های از کار افتاده و بازماندگان خشونت خانگی اشاره کرد.

او استدلال کرد که در برخی شرایط نمی توان انتظار داشت که از حل و فصل اختلافات جایگزین (ADR) استفاده شود، مانند مواردی که شامل خشونت خانگی و جنسی و کنترل اجباری است. این معافیت ها باید در لایحه دادگاه های خانواده قید شود.»

با این حال، استفاده گسترده از دادگاه‌های منطقه برای رسیدگی به پرونده‌های حساس نگرانی خاصی دارد – گروه استدلال کرد که اتکای بیشتر به یک سیستم “از قبل بارگذاری شده و سنگین” “وضعیت را بدتر خواهد کرد، نه بهتر.”

خانم سعیدلر گفت که تجربه بسیاری از ناوبری در این سیستم می‌تواند غیرضروری دشوار باشد و قربانیان سوء استفاده جنسی و خانگی، از جمله کودکان، باید در مرکز اصلاحات رویه‌ای قرار گیرند.

پیتر دویل، رئیس کمیته حقوق خانواده و کودکان انجمن حقوقی، گفت: نگرانی های مشترک که توسط این گروه بیان شده است باید سیگنال روشنی را ارسال کند که قانون پیشنهادی هنوز برای هدف مناسب نیست.

او گفت: “ما می خواهیم سیستم را بهتر کنیم، نه بدتر.” «پیشنهاد انتقال پرونده های طلاق، جدایی، زندگی مشترک و مشارکت مدنی به دادگاه منطقه یک گام به عقب است. ما امیدواریم که نگرانی های ما شنیده شود و به آنها عمل شود و از وزیر دادگستری می خواهیم که با ما دیدار کند.

دیدگاهتان را بنویسید