کمپین‌های انتخاباتی نفس خود را به دلیل قوانین قمار در میان “رگبار” لابی‌ها حبس می‌کنند – ایریش تایمز



او می‌گوید: «این می‌توانست تأثیر زیادی بر زندگی من داشته باشد، زیرا از برخی جهات به من اجازه داده شد که ادامه دهم قمار با میلیون‌ها گردش مالی در حساب من،» تونی اوریلی در مورد قانون قمار که مدت‌ها وعده داده بود، می‌گوید.

او می افزاید: «حتی از منظر پولشویی، اسکان ده ها هزار نفر در هر هفته هرگز علامت گذاری نمی شد و اگر کمی زودتر پرچم گذاری می شد، شاید به اندازه آن جدی نمی شد».

در سال 2012، رئیس سابق پست پس از سرقت 1.75 میلیون یورو از An Post برای تغذیه اعتیاد 10 ساله خود به قمار، به مدت چهار سال زندانی شد و یکی از آنها به حالت تعلیق درآمد.

لایحه مقررات قمار به رهبری وزیر دولت برای اصلاح قانون جیمز براون – و اولین بار در سال 2022 معرفی شد – در حال حاضر پس از گذراندن مرحله دوم از پنج مرحله در ماه گذشته، در حال حاضر در Seanad قرار دارد. در مرحله بعد، قانون بخش به بخش مورد بررسی قرار می گیرد که در آن می توان تغییرات ایجاد کرد.

بیش از همه ایجاد را پیش بینی می کند سازمان تنظیم مقررات قمار از ایرلند (GRAI) و یک صندوق تاثیر اجتماعی، که هر دو توسط صنعت تامین مالی خواهند شد. همچنین محدودیت‌های تبلیغاتی و ثبت خود حذفی را در نظر می‌گیرد.

سخنگوی وزارت دادگستری گفت که براون “امیدوار است” این لایحه در “ماه های آینده” تصویب شود.

اوریلی در پاسخ به این سوال که آیا قانون قمار پیشنهادی مدت زیادی در راه است یا خیر، مکث می کند، می خندد و به سادگی می گوید: «می توانی اینطور بگو.»

از سال 2011، قانون قمار وعده داده شده محقق نشد و اکنون با این لایحه در افق، کارگران خط مقدم می ترسند که به دلیل سطح عظیم لابی از طرف سهامداران، این قانون کمرنگ شود.

دیگران نگران هستند که او با توجه به تجربه گذشته خود به خط پایان نرسد.

“کار پیچیده”

اوریلی می‌گوید: «می‌دانم کار پیچیده‌ای است، اما مدت‌هاست که به پایان رسیده است و ما در اسرع وقت به آن نیاز داریم.

اعتیاد به قمار معمولاً به عنوان یک بیماری در مراحل اولیه در نظر گرفته می شود. با این حال، بیش از 130000 ایرلندی از مشکل قمار رنج می برند یا در معرض خطر هستند. بر اساس مطالعه ای که توسط موسسه تحقیقات اقتصادی و اجتماعی (ESRI) در سال گذشته منتشر شد.

به گفته واحد تحقیقات رفتاری ESRI و کارشناسان اعتیاد، این اعداد احتمالا دست کم گرفته شده اند.

اوریلی می‌گوید: «ما مجبور نیستیم در داستان من به سطح پول برسیم، بلکه این است که چگونه بر روابط، خانواده‌ها و زندگی کودکان آن خانواده‌ها تأثیر می‌گذارد.

اوریلی که اکنون یک مشاور متخصص در اعتیاد به قمار است، کارگاه هایی را نیز به ویژه برای مخاطبان جوان در مدارس ارائه می دهد.

در طی آن مکالمات، مشخص شد که دانش‌آموزان 15 ساله قبلاً قمار می‌کردند، روند رو به رشدی از زمان همه‌گیری که به گفته او به نیاز حیاتی برای تأیید سن بیشتر اشاره دارد.

او می‌گوید برای گروه‌های سنی بالاتر، سطوح مختلفی از آسیب وجود دارد، در موارد شدید که قمارباز به‌طور مخفیانه پولی را خرج می‌کند که برای وام مسکن خانوادگی یا هزینه‌های ضروری مانند غذا و صورت‌حساب کنار گذاشته شده است.

او می‌گوید حتی آن‌هایی که «قماربازان میانه‌رو» در نظر گرفته می‌شوند متوجه می‌شوند که تمام روزهای آخر هفته را به قمار می‌گذرانند یا از پولی که برای تعطیلات کنار گذاشته شده استفاده می‌کنند.

او می‌گوید: «گاهی اوقات فردی که مشکل قمار دارد، تا زمانی که به کف نرسد، باور نمی‌کند که این همه آسیب به اطرافیانش وارد می‌کند.

او می‌گوید: در حالی که داشتن قانون در افق “عالی” است، “تا زمانی که آن را بالای خط پایان نبینم، همیشه نفسم را حبس می‌کنم زیرا قبلاً سحرهای کاذب زیادی وجود داشته است.”

“رگبار” لابی گری

این قانون منجر به “رگبار” لابی گری سیاستمداران و مقامات دولتی توسط سهامداران صنعت، به ویژه مالک پدی پاور شده است. سرگرمی فلاتر، اسب دوانی ایرلند و Boylesport.

از سال 2022، Flutter Entertainment به تنهایی با 37 TD، 19 سناتور و پنج وزیر تماس گرفته است تا “پشتیبانی فلاتر را از لایحه مقررات قمار و شفاف سازی در مورد برخی مسائل اعلام کند”.

بر اساس ثبت لابی، او همچنین علیه مقاماتی از جمله دبیران کل در وزارت دادگستری، وزارت تائوسیا و خزانه داری لابی کرده است.

در همین حال، Boylesports به بیش از 50 سیاستمدار و مقامات دولتی نامه نوشته است و به دنبال “روشن بودن و درک” یا تعهد در مورد قانون است.

اسب‌دوانی ایرلند (HRI) هم براون و هم تانایست میشل مارتین را لابی کرد تا “آگاهی از پیامدهای بالقوه لایحه کنترل قمار” را افزایش دهند.

HRI در بیانیه‌ای به The Irish Times گفت که از تمام تلاش‌های دولت برای مقابله با تعداد افرادی که تحت تأثیر قمار در ایرلند قرار گرفته‌اند «کاملاً حمایت می‌کند».

یک سخنگوی گفت: «نظر اسب‌دوانی ایرلند که به وزیر بیان شد این است که ماهیت تجویزی ممنوعیت تبلیغات پخش، تأثیر نامتناسبی بر صنعت مسابقه و پرورش خواهد داشت.

HRI استدلال کرد که از دست دادن پوشش تلویزیونی در نتیجه این ممنوعیت باعث “زیان قابل توجهی” به صنعت اسب دوانی و پرورش اسب ایرلند می شود، “که هر سال تقریبا 2.5 میلیارد یورو برای اقتصاد ایرلند هزینه دارد”.

لابی‌گری نیز از سوی موسسات خیریه صورت گرفت که از تأثیر محدودیت‌های تبلیغاتی بر فعالیت‌های جمع‌آوری کمک مالی خود می‌ترسیدند و براون گفت که معافیت احتمالی در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی وزارت دادگستری گفت که این لایحه منعکس کننده نتیجه در نظر گرفته شده “مشاوره گسترده” با ذینفعان است، در حالی که تعهد خود را به تدوین قوانین “با تمرکز بر امنیت و رفاه عمومی” حفظ می کند.

وی افزود: «برخلاف برخی از شایعات صنعت مبنی بر اینکه آنها خواستار قانون هستند، به وضوح فشارهایی برای عدم تدوین قوانین وجود دارد.

پروفسور کالین اوگارا، رئیس خدمات ترک اعتیاد در بیمارستان سنت جان خدا در دوبلین، می‌گوید: «احساس من این است که این کار را نمی‌کنند، زیرا وضعیت موجود بسیار جذاب‌تر است.

اوگارا می‌گوید براون با رگباری از لابی‌گری مواجه شده است، اما روی «اقلام بزرگ بلیت» محکم ایستاده است.

با این حال، او بیم آن دارد که این لایحه به دلیل سطح لابی ها و “پس زدن” از سوی ذینفعان تا کنون، “آب شود”.

او می گوید که با ظهور گوشی های هوشمند و توسعه قمار آنلاین، چشم انداز قمار کاملاً تغییر کرده است.

او می‌گوید که سرعت توسعه آن «شکافی» بین آسیب‌های ایجاد شده و ارائه مراقبت ایجاد کرده است و می‌افزاید که یک صندوق اجتماعی قوی برای ارائه خدمات کافی به کسانی که از اعتیاد به قمار آسیب می‌بینند، ضروری است.

او می‌گوید: «وقتی چنین سود هنگفتی از صنعت دریافت می‌کنید و خدمات واقعاً ناکافی، اگر نگوییم وجود ندارد، پس این یک مسئله اساسی عدالت اجتماعی است.

او می گوید که ممنوعیت قبل از سرریز یک جزء مهم است.

وی افزود: به نظر من، آسیب های زیادی با قرار دادن کودکان و نوجوانان به ویژه در معرض تبلیغات مستمر قمار ورزشی وارد شده است که به سادگی در هر سطحی قابل قبول نیست و ما اثرات آن را در کلینیک های خود دیده ایم و همچنان شاهد آن هستیم. می گوید.

او معتقد است که با ممنوعیت کامل تبلیغات باید فراتر رفت و می‌گوید “زمان مهم است”.

هر سال پس از سال 2012، فکر می‌کردم که قوانینی خواهیم داشت. واضح است که من در این زمینه ساده لوح بودم.»

دیدگاهتان را بنویسید