هشت مرد در ارتباط با بزرگترین توقیف مواد مخدر در ایالت در تاریخ محاکمه ژانویه – روزنامه ایریش تایمز



هشت مردی که در ارتباط با بزرگترین توقیف مواد مخدر در تاریخ این ایالت پس از سوار شدن یک کشتی باری توسط واحد نیروهای ویژه در سواحل جنوب شرقی در سال گذشته متهم شده بودند، در دادگاه کیفری ویژه محاکمه شدند.

این افراد پس از اینکه حدود 2.25 تن کوکائین به ارزش تخمینی بیش از 157 میلیون یورو از کشتی فله بر MV Matthew ثبت شده در پاناما در آب های ایرلند در سپتامبر 2023 کشف و ضبط شد، با اتهامات مواد مخدر و جرایم سازمان یافته روبرو هستند.

در دادگاهی متشکل از سه قاضی در روز دوشنبه، آقای قاضی تونی هانت تاریخ محاکمه را 13 ژانویه 2025 تعیین کرد و به متهمان گفت که اعتراف به گناه تنها در صورتی که قبل از 13 دسامبر ارائه شود در مراحل اولیه تخفیف در نظر گرفته می شود.

وکیل مدافع مارک لینام اس سی گفت که پرونده “بسیار پیچیده” است.

جان بری بی‌ال‌بی‌ال، برای ایالت، گفت: «مقدار عظیمی» شواهد قبلاً توسط دادستان ارائه شده است.

آقای جاستیس هانت موضوع را برای ذکر از طریق پیوند ویدیویی به 21 اکتبر موکول کرد.

هشت مرد متهم، شهروندان اوکراینی ویتالی لاپا (61) از رودانکا، خیابان رجینا، بندیوسک، اوکراین هستند. میهایلو گاوریک (31) و ویتالی ولاسوی (31) هر دو با آدرس ناشناخته. جیمی هاربون (31) از خیابان جنوبی، بیلیگام، بریتانیا. سهیل جلوه (49)، آدرس نامعلوم; هارولد استوستا (30) ملی پوش فیلیپین، سعید حسنی (38) ملی پوش ایرانی و کومالی اوزگن (49) از دلفسلان، دن هاگ، هلند.

ویتالی لاپا و جیمی هاربون به جرمی بر خلاف بخش 5 قانون سوء استفاده از مواد مخدر 1977 در تاریخ های بین 24 تا 26 سپتامبر 2023 متهم شده اند که هر دو تاریخ شامل در اختیار داشتن مواد مخدر در ایالت است. ویتالی لاپا همچنین به ارتکاب بند 72 قانون عدالت کیفری 2006 متهم است که بین 15 ژوئیه تا 25 سپتامبر، با علم به وجود یک سازمان جنایی، با عمد یا بی احتیاطی در ارتباط با آن فعالیت، مشارکت داشته است. به احتمال زیاد ارتکاب یک جرم جدی توسط آن سازمان جنایی را تسهیل می کند.

آقای هاربون همچنین به همان جرم بخش 72 در تاریخ های بین 21 تا 25 سپتامبر 2023 متهم شده است.

سهیل جلوه، میخائیلو گاوریک، ویتالی ولاسوی، هارولد استوستا، سعید حسنی، کومالی اوزگن با اتهامات مشابهی بر اساس ماده 72 روبرو هستند و علاوه بر این به یک جرم طبق قانون عدالت کیفری (قاچاق دریایی) 2003 و قانون سوء استفاده بین مواد مخدر در تاریخ سپتامبر متهم هستند. 24 تا 26 سپتامبر، هر دو تاریخ را شامل می شود.

در 26 سپتامبر 2023، یک کارگروه مشترک متشکل از اعضای درآمد، نیروی دریایی و آن گاردا سیوچانا MV Matthew را که در مسیری از آمریکای جنوبی قرار داشت، مسدود و بازداشت کردند.

پس از اینکه تکاوران ارتش امنیت کشتی را ایمن کردند، اعضای نیروی دریایی، اداره ملی مواد مخدر و جرایم سازمان یافته گاردا و درآمد حاصل از آن به کشتی باری منتقل شد و سپس کشتی به بندر اسکورت شد.

ماه گذشته، سیارا ویبین، دادستان ایالتی، با موفقیت درخواست داد تا هر هشت پرونده مرد در دادگاه غیر هیئت منصفه، که به جرایم تروریسم و ​​جرایم سازمان یافته رسیدگی می شود، رسیدگی شود.

دادگاه کیفری ویژه ممکن است به موارد خاصی رسیدگی کند که در آن مدیر دادسرا تأیید کند که دادگاه‌های عادی برای تضمین اجرای مؤثر عدالت و حفظ آرامش و نظم عمومی مناسب نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید