نوازندگان سنتی سفری دو هفته‌ای را برای ادای احترام به اجداد سفر آغاز می‌کنند – The Irish Times



دو تن از مشهورترین نوازندگان سنتی ایرلند، پدی کینان و میکی دان، برای ادای احترام به خود، سفری دو هفته‌ای با واگن اسب‌کشی را آغاز کرده‌اند. یک مسافر اجداد.

کوله‌بازان اویلیان بویل را ترک کردند روسکام روز یکشنبه و گام های نوازندگان دوره گرد گذشته را که به اعتقاد آنها به زنده ماندن موسیقی کمک کردند، بازخواهد گشت.

گروهی از نوازندگان که به خانواده‌های مسافران موسیقی مانند Reilly، Dorans و Dohertys ادای احترام می‌کنند، به آن‌ها برای جلسات آتش‌سوزی در طول مسیر از طریق لیتریم و دونگال ملحق خواهند شد.

این زیارت موسیقایی تحت عنوان The Long Grazing Acre است و در بویل، خانه خواننده و گردآورنده آهنگ، جانی ریلی، آغاز می شود، که کارنامه اش از طریق ضبط و اجراهای کریستی مور مورد توجه عموم قرار گرفت.

دختر دان، نیام، یک کمانچه نواز و عضو گروه سنتی بلفاست، به این دو پیپ‌پر پیوسته خواهد شد. روشن که با آنها همکاری کرد اد شیران.

پدرش به شوخی گفت: «نیام، دختر گالوی است.

برای دان، این سفر خاطرات دوران کودکی و خانواده‌اش، از جمله عموهایش کریستی، مایکل و جوزف (هنتا)، معروف به «دان کور» را که به نمایشگاه‌های اسب و پرتاب اسب و بازی‌های فوتبال در سراسر کشور سفر می‌کردند، به ارمغان خواهد آورد. جنگیدن.

سرعت آهسته سفر با کالسکه اسب برای نوازنده و پیپ ساز غریبه نخواهد بود.

«خانواده من نسل‌ها اینگونه زندگی کرده‌اند. حدود سه چهار ساله بودم که به خانه ای نقل مکان کردیم. واگن را خوب به یاد دارم.

دان گفت مهم است که از نوازندگانی مانند جانی و فلیکس دوران که الهام‌بخش نسل‌ها هستند، تجلیل شود.

“بدون آنها، این سبک از بین می رود. در حال حاضر هزاران نوازنده بادام در سراسر جهان وجود دارد. زمانی که کسی اهمیتی نمی‌داد، ادامه دادند.»

دان با همسرش آیدین اوراهیلی، نوه شخصیتی که در سال 1916 به نام اوراهیلی شناخته می شود، هنگامی که به او درس سوت قلع داد، ملاقات کرد. او مشتاقانه منتظر است تا دو هفته را با Keenan، یکی از بنیانگذاران، در جاده بگذراند گروه Bothy.

سفر با پدی کینان – او یک استعداد برجسته است. و هیچ کس در مورد این کشور صحبت نمی کند.» او با اشاره به کلیشه های منفی جامعه مسافران گفت.

پل فلین، رئیس هنرهای سنتی در شورای هنر، از این پروژه استقبال کرد.

برای نسل‌ها، جامعه سیار منبع اصلی حفظ و اشاعه هنرهای سنتی غنی این کشور بوده است.»

دیدگاهتان را بنویسید