مردی که متهم به حمله به توریست کانادایی در مرکز شهر دوبلین بود، از وثیقه خودداری کرد – روزنامه ایریش تایمز



مرد 23 ساله ای که متهم به تعرض به یک گردشگر کانادایی بود که پس از مجروح شدن شدید در مرکز دوبلین در روز یکشنبه در بخش مراقبت های ویژه “بی پاسخ” مانده بود، با وثیقه رد شد.

مدالین گیوزان، از رژه سامر هیل، دوبلین 1، به دو مورد حمله به گردشگر، که گفته می‌شود حدود 40 سال دارد، در خیابان کاتال بروگا و خیابان اوکانل اوپر در ساعات اولیه 23 ژوئن متهم شده است.

آقای گیوزان، که اصالتاً اهل رومانی است، روز دوشنبه در دادگاه منطقه دوبلین حاضر شد و با کمک یک مترجم به جلسات رسیدگی کرد.

گروهبان پلیس شان مک کارتی به قاضی پل کلی، رئیس دادگاه منطقه گفت که متهم هیچ پاسخی به اتهامات نداده است. او گفت که آقای گیوزان هیچ اتهام دیگری در دادگاه نداشت، اما اعتراض به وثیقه به دلیل جدی بودن جرایم ادعایی و ترس از خطر پرواز بود.

گروهبان پلیس مک کارتی گفت که متهم در ساعت 12:40 صبح با دوستانش در خیابان کاتال بروگا بود که قربانی به او نزدیک شد. دادگاه شنیده است که آنها هیچ تماس قبلی نداشته اند و در حال “چت” هستند. گفته می شود که متهم قبل از اینکه او و دوستانش به خیابان اوکانل بروند چندین بار به قربانی مشت می زند.

این مرد به زمین کوبیده شد و “مقاومت کرد” و دادگاه شنید که او نیز به سمت خیابان O'Connell در نزدیکی Spire در حدود 400 متری حرکت کرده است. سپس تعامل دیگری بین متهم، مرد و گروهش صورت گرفت.

به گفته گروهبان مک کارتی، آقای گیوسان با مشت و سپس “هل و مشت” مرد را زد و او را به زمین زد.

قاضی کلی شنید که طرف آسیب دیده هرگز به هوش نیامد و به بیمارستان Mater منتقل شد “و واکنشی نشان نداد”.

این جرایم حداکثر 10 سال حبس دارد.

گروهبان پلیس موافقت کرد که متهم به مدت پنج سال در ایرلند بوده و با یکی از اعضای خانواده زندگی کرده است. او به دادگاه گفت که آقای گیوزان هیچ اجاره یا وام مسکنی پرداخت نکرده و هیچ ارتباط واقعی با دولت ندارد.

وی وضعیت قربانی را «در حال حاضر وخیم» تعریف کرد. در صورت تشدید اتهامات سنگین تری پیش بینی شده بود. گروهبان همچنین گفت که متهم از این موضوع آگاه بوده و بیم آن می رود که با توجه به شدت اتهام از کشور فرار کند.

پلیس تحت بازجویی متقابل توسط وکیل مدافع، استفان اوماهونی، پذیرفت که موکلش در طول مصاحبه به سؤالات پاسخ داده، مدارک دوربین مدار بسته را نشان داده و در مورد دفاع از خود گفته است.

گروهبان ارتش نیز پذیرفت که تحقیقات در حال انجام است و قرار است از افراد دیگر بازجویی شود.

پلیس به دنبال شواهد ویدیویی بیشتری از منطقه است.

وکیل گفت آقای گیوزان زمانی که 18 سال داشت به ایرلند آمد، شغل داشت و با یک خواهر و برادر زندگی می کرد. او استدلال کرد که می توان وجه نقد را مطالبه کرد و موکلش شرایط وثیقه را رعایت می کند. دادگاه متوجه شد که متهم دارای گواهینامه رانندگی ایرلندی و کارت شناسایی رومانیایی است.

قاضی کلی تصمیم گرفت که او در معرض خطر پرواز است و از دادن وثیقه به او خودداری کرد. آقای گیوزان برای حضور در دادگاه منطقه کلاورهیل روز جمعه در بازداشت قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید