مردی که در ایرلند شمالی به اتهام قتل عضو UDR در سال 1979 تحت تعقیب بود در دادگاه عالی ظاهر شد – ایرلند تایمز



مرد 66 ساله ای که تحت تعقیب است ایرلند شمالی به اتهام قتل یک عضو پاره وقت UDR در شرکت آرماگ 45 سال پیش، روز دوشنبه با حکم استرداد در دادگاه عالی حاضر شد.

دادگاه عالی شنید که جیمز دونگان، که موافقت کرده بود با گاردای ملاقات کند فرودگاه دوبلین وقتی از مرخصی برگشت به مأموران دستگیر کننده گفت: من مرد بی گناهی هستم.

آقای دونگان، از بروس استیت، آروا در کو کاوان، توسط مقامات ایرلند شمالی به دلیل قتل ادعایی جوزف جیمز پورتر، 64 ساله، در مونت نوریس در کو آرماگ در تاریخی نامعلوم بین 22 و 25 ژوئن 1979 تحت تعقیب است.

آقای دونگان همچنین برای دومین جرم به اتهام داشتن سلاح گرم و مهمات به قصد به خطر انداختن جان و تعلق به یک سازمان ممنوعه، یعنی ارتش جمهوری خواه ایرلند، تحت تعقیب است.

آقای دونگان روز دوشنبه توسط کارآگاهان واحد استرداد گاردا در فرودگاه دوبلین پس از تصویب توافقنامه تجارت و همکاری (TaCA) صادر شده توسط مقامات ایرلند شمالی دستگیر شد.

در حکم استرداد آمده بود که جسد آقای پورتر در 24 ژوئن 1979 در نزدیکی ورودی مزرعه اش در جاده کرگان، ماونت نوریس در کو آرماگ پیدا شد. کالبد شکافی انجام شده در آن روز به این نتیجه رسید که آقای پورتر بر اثر اصابت گلوله به سر و تنه مرده است. .

در این دستور همچنین آمده بود که آقای پورتر قبل از مرگش یکی از اعضای خصوصی هنگ دفاعی اولستر (UDR) بود.

گروهبان آدریان موری از واحد استرداد پلیس با تشریح سه اتهامی که آقای دونگان در برابر قاضی پاتریک مک گراث در دادگاه عالی در روز دوشنبه با آن روبرو شد، گفت که حکم مربوط به متهم است که گفته می شود در ژوئن 1979 مرتکب جرایم شده است.

در بازجویی متقابل، گروهبان موری با استفان فاکنر BL موافقت کرد که پاسخ دهنده بسیار مطیع بود. کارآگاه گفت: هفته گذشته سعی کردم حکم را اجرا کنم اما او در خانه نبود و حاضر شد پس از بازگشت از تعطیلات به خانه با من ملاقات کند.

آقای قاضی مک گراث گفت که به نظر می رسد این یک مورد مناسب برای وثیقه باشد.

وکیل وزیر دادگستری به قاضی گفت که ضمانت مستقلی به مبلغ 15000 یورو توسط شخص ثالثی ارائه شده است که متعهد شده است موجودی بانکی وی را کمتر از این مبلغ کاهش ندهد. گروهبان موری گفت که از وثیقه راضی است.

کارآگاه با آقای فاکنر موافقت کرد که آقای دونگان باید در 8 جولای تحت عمل جراحی قلب قرار گیرد.

آقای دونگان به شرط اینکه در اقامتگاهش در گارواگ در کو کاوان زندگی کند، سه بار در هفته بین ساعت 9 صبح تا 9 شب به ایستگاه کاوان گاردا مراجعه کند، در تمام جلسات دادگاه شرکت کند، یک شماره تلفن همراه گاردای را ارائه کند وثیقه صادر شد. همیشه حمل شود و برای گذرنامه یا سند مسافرتی تکراری درخواست نکنید.

قاضی مک گراث آقای دونگان را با قرار وثیقه تا 4 ژوئیه بازداشت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید