طرح بازگشت سپرده کاهش ضایعات قوطی و بطری – ایریش تایمز



بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Irish Business Against Litter (Ibal) از زمانی که طرح بازگشت سپرده در ماه فوریه معرفی شد، زباله ها و بطری های پلاستیکی در شهرها و شهرها کاهش قابل توجهی داشته است.

گروه تجاری ضد زباله گفت، با این حال، مرکز شهر دوبلین شاهد کاهش پاکیزگی بود و یک “لکه بر چشم انداز” بود.

اولین بررسی ملی زباله که توسط An Taisce برای Ibal از زمان معرفی طرح Take Back انجام شد، نشان داد که قوطی‌های دور ریخته شده تقریباً 30 درصد کاهش یافته و زباله‌های بطری‌های پلاستیکی کمتر از هر بررسی قبلی رایج است.

این طرح به گونه‌ای عمل می‌کند که مشتریان مبلغی را برای بطری‌ها و قوطی‌ها پرداخت می‌کنند و زمانی که بطری یا قوطی را در دستگاه فروش معکوس می‌گذارند، اعتبار را پس می‌گیرند.

کانر هورگان، سخنگوی ایبال گفت، اگرچه هر دو جریان زباله کاهش یافته است، بطری های پلاستیکی سومین شکل رایج زباله در خیابان های ما هستند.

اوایل روز است و ما هنوز بطری‌های پلاستیکی زیادی را در خیابان‌هایمان می‌بینیم، اما می‌توانیم انتظار بهبود بیشتری داشته باشیم زیرا مردم به طرح بازگشت سپرده عادت می‌کنند و اقلام غیرقابل برگشت قدیمی از سیستم خارج می‌شوند.» در نهایت، ما باید ببینیم زباله های جعبه و بطری های پلاستیکی به طور کامل ناپدید می شوند.”

او گفت که موفقیت این طرح باید باعث ایجاد مالیات بر فنجان قهوه شود.

این نتایج اولیه نشان می دهد که اگر انگیزه پولی برای انجام کار درست وجود داشته باشد، مردم پاسخ خواهند داد.» همین منطق در مورد شارژ یک فنجان قهوه نیز صدق می کند. مقابله با انواع خاصی از زباله با اقدامات فردی موثرترین راه برای پاکسازی خیابان های ما از زباله است.

ناس در رتبه اول ایبال از 40 شهر و شهر قرار داشت، اما مرکز شهر دوبلین بدتر شده بود.

متأسفانه، مرکز شهر دوبلین بار دیگر چیزی شبیه به لکه‌های چشم‌انداز است. آقای هورگان گفت: با نزدیک شدن به فصل اوج گردشگری، نمی‌توانیم ایرلند را تمیز بدانیم اگر پایتخت ما آشفته باشد. «در حالی که بیشتر مناطق در جهت مثبت پیش می روند، در دوبلین همه چیز در جهت مخالف پیش می رود. خیابان های پر از زباله به سادگی با قیمت های بالایی که بازدیدکنندگان ما در پایتخت با آن روبرو هستند مطابقت ندارد و چشم انداز گردشگری طولانی مدت ما را تهدید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید