دادگاه زنان افتخار با فراخوان فوری شاهدان آغاز می شود – آیریش تایمز



یک دادگاه تحت رهبری قاضی که به روند شکایات در مورد سوء استفاده جنسی و تبعیض در نیروهای دفاعی می پردازد، درخواستی را برای حضور شاهدان احتمالی آغاز کرده است.

دادگاه نیروهای دفاعی اولین جلسه استماع خود را روز دوشنبه بعدازظهر برگزار کرد، زمانی که خانم قاضی آن پاور اعلام کرد که از رئیس ستاد دفاع و وزیر دفاع تضمین‌های کتبی دریافت کرده است مبنی بر اینکه هیچ تلافی‌ای علیه اعضای خدمتگزاری که با بیانیه‌هایی ارائه می‌شوند، وجود نخواهد داشت.

ایجاد این دادگاه به دنبال ادعاهایی مبنی بر سوء استفاده گسترده و سوء رفتار در نیروهای دفاعی توسط گروهی از جانبازان زن موسوم به زنان افتخار و همچنین ادعاهایی مبنی بر سرپوش گذاشتن بر شکایات و مجازات قربانیان صورت می گیرد.

خانم جاستیس پاور تنها عضو دادگاه است، اگرچه سه وکیل ارشد و سه وکیل جوان به او کمک می کنند. انتظار می رود این روند تا سه سال به طول بینجامد و شامل جلسات استماع عمومی و خصوصی می شود.

خانم جاستیس پاور در بیانیه آغازین خود گفت که دادگاه اثربخشی روند شکایات نیروی دفاعی را در رابطه با اتهامات “تبعیض، بدرفتاری، آزار و اذیت، شکنجه فیزیکی، تجاوز فیزیکی، آسیب روانی، آزار جنسی و هر شکلی از جنسی” بررسی خواهد کرد. سوء رفتار، از جمله تجاوز جنسی، تجاوز جنسی تشدید شده و تجاوز جنسی.

تعیین خواهد کرد که آیا شکایات مربوط به سوء استفاده “به طور فعال منع شده اند” و آیا اقدامات تلافی جویانه علیه کسانی که مطرح کرده اند وجود داشته است یا خیر.

دادگاه همچنین روند شکایات مربوط به استفاده از مواد شیمیایی خطرناک در نیروی هوایی و نیروی دفاعی گسترده تر را بررسی خواهد کرد.

خانم جاستیس پاور گفت که محاکمه به جای خصومت، تحقیقاتی خواهد بود. “این در مورد برد یا باخت نیست، بلکه در مورد یافتن حقیقت است.”

دیوان هیچ گونه یافته ای از واقعیت در رابطه با موضوعات بالقوه جنایی نخواهد داشت. اگرچه او ممکن است شواهدی از سوء استفاده بشنود، اما نگران نیست که آیا این آزار واقعاً اتفاق افتاده است. بلکه وظیفه بررسی روند شکایات بعدی را بر عهده دارد.

او گفت که وظیفه دادگاه هم دلهره آور و هم فوری است، و می تواند تصمیم بگیرد که گزارش های اولیه را بر اساس نمونه ای نماینده از شهادت در مورد یک موضوع خاص صادر کند.

روند رسیدگی به پنج مرحله تقسیم می شود که با مرحله حقیقت یاب شروع می شود که طی آن دادگاه می تواند بازرسان خود را بیاورد. بعداً قبل از شروع کار بر روی گزارش نهایی برای ارائه به Taoiseach به جلسات شفاهی منتقل می شود.

خانم جاستیس پاور به احترام خود در Dáil به جانبازانی اشاره کرد که قبلاً با اتهامات سوءاستفاده مطرح شده بودند.

شرافت یک فضیلت اساسی در نیروهای دفاعی است. قاضی گفت: این به معنای انجام آنچه درست است و دفاع از حقیقت، تمام حقیقت است، حتی اگر به معنای تنها ایستادن باشد.

او گفت که برخی از افراد قبلاً برای کمک به دادگاه آمده اند. ممکن است دیگران ترجیح داده باشند که این کار را نکنند، اما ممکن است همچنان بخواهند که تمام حقیقت شنیده شود.»

او از هر کسی که اطلاعات مربوطه، خواه مثبت یا منفی را در اختیار دارد، خواست تا به صورت کتبی مطرح کنند و “به دادگاه برای اثبات حقیقت کمک کنند”. آخرین مهلت ارسال نظرات کتبی 16 مرداد می باشد.

او گفت که در حالی که جلسات استماع به طور معمول به صورت علنی برگزار می شود، پیش بینی شده است که تیم های حقوقی برای جلسات خصوصی درخواست دهند.

چند تن از اعضای زنان افتخار در جلسه استماع روز دوشنبه شرکت کردند، از جمله دایان برن، سخنگوی گروه، کاپیتان بازنشسته ارتش، که از افتتاح دادگاه استقبال کرد و از شاهدان خواست که به دادگاه بیایند. “صدا دادن به چیزی که برای مدت طولانی مدفون کرده اید و برای خود نگه داشته اید و پیوستن به افراد دیگر تاثیر زیادی دارد.”

او گفت که امیدوار است مردم از این فرصت استفاده کنند تا به جلو بیایند “تا بتوانند زندگی خود را بدون آسیب به گردنشان زندگی کنند.”

دیدگاهتان را بنویسید