تمدید دوره آزمایشی چالش گاردا تا سال هفتم – ایرلندی تایمز



یک نگهبان در حال خدمت که در شش سال گذشته به عنوان یک کارآموز طبقه بندی شده بود شروع به کار کرده است دادگاه عالی چالش علیه کمیسر پلیستصمیم برای تمدید بیشتر دوره آزمایشی او.

Garda Caoimhe Busher، که در دن لیری یک ایستگاه گاردا موضوع تحقیقات انضباطی در مورد نحوه تحقیق و وارد کردن اطلاعات به سیستم Garda Pulse مربوط به یک تصادف جاده ای در سال 2019 در جنوب دوبلین بوده است. او هر گونه تخلف را انکار می کند.

دادگاه شنید که تحقیقات داخلی در مورد این موضوع به پایان نرسیده است.

او در دادخواست خود ادعا می کند که در آوریل گذشته توسط کمیسر پلیس به او اطلاع داده شده است که دوره آزمایشی او تا اکتبر 2024 تمدید شده است.

او ادعا می کند که این هفتمین بار است که دوره آزمایشی او تمدید می شود. او می گوید که باید در دو سال تکمیل شود.

او مدعی است که این وضعیت غیرقانونی است و تمدید آن حقوق او را طبق قوانین ملی و اروپایی نقض می کند.

به گفته وی، کمیسر در ارزیابی اینکه آیا توانایی انجام کار را نشان داده است یا خیر، به طور غیرمنطقی کند بود.

او می‌گوید از سال 2020، دو کمیسیون داخلی تحقیق درباره اتهامات علیه او به تعویق افتاده، خاتمه یافته، به طور غیرقانونی منحل شده‌اند یا به‌طور غیرقانونی نتوانسته‌اند به تخلفاتی علیه او دست یابند. او نگران است که سومین کمیسیون تحقیق تشکیل شود.

او می‌گوید که انتظار منطقی داشت که اقدامات انضباطی علیه او تا کنون پایان یافته باشد.

او همچنین ادعا کرد که رسیدگی های انضباطی با تاخیر غیرمنطقی، سوگیری و فقدان رویه های عادلانه آلوده شده است. او می گوید که آنها باید متوقف شوند.

او در دادگاه عالی علیه کمیسر گاردا، وزیر دادگستری ایرلند و دادستان کل پرونده تجدید نظر قضایی کرده است.

به نمایندگی از مارک هارتی SC، جیمز کین بی‌ال، به دستور وکیل دادگستری مارتین موران، او به دنبال دستورات و اعلامیه‌های مختلفی از دادگاه است، از جمله دستور لغو آخرین تمدید دوره مشروط خود.

او همچنین به دنبال صدور دستور توقف روند انضباطی علیه خود است.

او از دادگاه می‌خواهد که اعلام کند انتصاب او در An Garda Síochána توسط قانون تایید شده است و دوره آزمایشی او غیرقانونی است.

این موضوع به خانم قاضی نیام هایلند در روز دوشنبه مطرح شد، که به‌صورت سابق (فقط شاکی در دادگاه وکالت داشت)، اجازه اعتراض داد.

این موضوع به ماه آینده موکول شد.

دیدگاهتان را بنویسید